اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهمترین مصوبات شورای شهر اصفهان/ تصویب دو وام برای پرداخت مطالبات پیمانکاران

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب وام ۲۷ میلیاردی برای بخشی از پروژه‌های عمرانی و تسریع در پرداخت مطالبات پیمانکاران خبر داد و گفت: وام ۱۶۹ میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران قطار شهری مصوب شد تا بتوانیم با تزریق نقدینگی به این پروژه تسریع عملیات خط ۲ مترو را داشته باشیم.

مهمترین مصوبات شورای شهر اصفهان/ تصویب دو وام برای پرداخت مطالبات پیمانکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت امام موسی بن جعفر(ع) اظهار کرد: امروز طبق روال قانونی که پیش‌بینی شده بود از دومین عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر اصفهان دعوت شد تا با توجه به استعفای غلامحسین صادقیان در جایگاه قرار گرفته و مراسم تحلیف برگزار شود.

وی افزود: با توجه به عدم حضور عبدالرسول امامی عضو دوم علی‌البدل مراسم برگزار نشد و این روال در رابطه با سایر نفرات علی‌البدل ادامه پیدا می‌کند تا تکلیف یک عضو باقیمانده شورای اسلامی شهر هم مشخص شود.

صالحی همچنین مطرح کرد: در ادامه موضوع بهای پیشنهادی بلیط بخشی از مراکز گردشگری ناژوان مطرح شد که مصوبه شورا تعیین قیمت برای هر نفر برای باغ پرندگان ۲۰ هزار تومان، باغ خزدگان ۱۷ هزار تومان، باغ صدف ۱۰ هزار تومان و مجموعه موزه پروانه‌ها هم بدون تغییر همان ۱۰ هزار تومان مصوب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: البته پیشنهادی هم برای خانواده‌هایی که بیشتر از ۲ فرزند دارند مطرح شد که قرار شد ساز و کار لازم پیش‌بینی شود تا آن را اجرایی کنیم.

وی از تصویب وام ۲۷ میلیاردی برای بخشی از پروژه‌های عمرانی و تسریع در پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز خبر داد و گفت: وام ۱۶۹ میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران قطار شهری نیز مصوب شد تا بتوانیم با تزریق نقدینگی به این پروژه تسریع عملیات خط ۲ مترو را داشته باشیم.

صالحی تصریح کرد: در مجموع این نکته که وام‌های شهرداری از سقف بودجه پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۰ فراتر نرود مورد تأکید قرار گرفت که تا امروز هم اتفاق افتاده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: یک توافق ملکی و امتیازی در طرح تعریض خیابان روشن‌دشت را نیز داشتیم، این خیابان ماه‌ها قبل آزادسازی شده اما موارد مربوط به توافق ملکی در دوره گذشته انجام نشده و در این دوره رضایت ساکنان و توافقات در حال حاصل شدن است تا مشکلی از این بابت در بهره‌برداری از خیابان ایجاد نشود.

وی همچنین اذعان کرد: یک اتفاق خوب هم در روزهای اخیر افتاده و حل مشکل حدود ۱۵ ساله خیابان علامه امینی و راستگرد خیابان علامه امینی از سمت باغ غدیر است که گره ترافیکی جدی‌ای را برای این منطقه از شهر که بخشی از آن روی پل غدیر تأثیر می‌گذاشت، ایجاد می‌کرد.

صالحی اضافه کرد: توافق صورت گرفته و عملیات آزادسازی هم اتفاق افتاده است، در مجموع امروز هم توافق به تصویب شورای شهر رسید و به زودی شهروندان شاهد باز شدن این گره ترافیکی خواهند بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: لایحه مساعدت به مؤسسه خیریه سلمان را هم داشتیم که با توجه به متراژ و جزئیات موقعیتی که داشتند پیشنهاد ۳۰ درصدی شده بود که جمع‌بندی شورا مخالفت با این لایحه بر اساس جزئیاتی که داشت، بود.

وی تأکید کرد: بودجه اصلاحی شورای اسلامی شهر در سال ۱۴۰۰ نیز بدون تغییر در سقف بودجه و با تغییرات در ردیف‌ها به تصویب رسید.

صالحی افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ شورا با توجه به ابلاغیه‌ای که از سازمان شهرداری‌ها و معاون وزیر کشور در رابطه با بودجه‌بندی شوراها بر اساس جمعیت پیشنهاد شده بود به تصویب اعضا رسید که در داخل بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ بوده و جزئی از آن محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین گفت: لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری در مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها هم به رأی گذاشته شد که با پیشنهاد اصلاحی، آن هم رأی آورد.

وی در پایان عنوان کرد: هفته گذشته تصویب بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ را داشتیم و امروز مواردی که نیاز به اصلاح در بودجه سال جاری داشت به تصویب شورا رسید تا مانده پروژه‌ها و اقدامات پروژه‌ها هم با مصوبه شورا به لحاظ قانونی قابلیت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول