اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار وزش باد شدید در کشور و ورود 2 سامانه بارشی از فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از فعالیت 2 سامانه بارشی در کشور در روزهای 12 اسفند و 15 اسفند خبر داد و گفت: روز جمعه در بسیاری از نقاط کشور وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

هشدار وزش باد شدید در کشور و ورود 2 سامانه بارشی از فردا

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده اظهار داشت: از اواخر وقت امروز چهارشنبه 11 اسفند سامانه بارشی از شمال غرب این منطقه را‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت تأثیر قرار می‌‌دهد و روز پنجشنبه در غرب و شمال غرب و زاگرس مرکزی بارش باران و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی و لرستان خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه 13 اسفند در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور، زاگرس جنوبی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، همچنین شمال شرق کشور بارش‌ها ادامه دارد که شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و برخی مناطق شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: مجددا از اواسط وقت روز یکشنبه 15 اسفند سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش در این منطقه خواهد شد؛ روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده گستره بارش‌ها نوار شمالی کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم در برمی‌گیرد.

ضیائیان افزود: بعدازظهر فردا و روز جمعه وزش باد شدید ابتدا در غرب کشور و سپس در کل کشور خواهیم داشت که موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود، شدت وزش باد در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمان، یزد، اصفهان، تهران، قم، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و مرکزی خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری در بعدازظهر گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و فردا شب آسمان تهران ابری و بارانی است. همچنین روز جمعه در تهران بارش باران و سپس وزش باد شدید و کاهش ابر خواهیم داشت. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 19 و 9 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل و ارومیه با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول