اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وجود ۱۳۷ پایگاه مقاومت بسیج محلات در زیرکوه

فرمانده ناحیه سپاه زیرکوه از وجود ۱۳۷ پایگاه مقاومت بسیج محلات در این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین بیش‌از ۵۰ درصد از مردم عضو بسیج هستند.

وجود ۱۳۷ پایگاه مقاومت بسیج محلات در زیرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن کاری، فرمانده ناحیه سپاه زیرکوه ظهر امروز در دیدار اعضای شبکه تربیتی صالحین سپاه ناحیه شهرستان زیرکوه با نماینده معزز ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارداشت: این شهرستان ۱۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه اعضای شبکه‌های سه‌گانه صالحین در رأس آن امام جمعه است، تصریح کرد: شبکه فرماندهی صالحین در زیرکوه ناحیه مقاومت این شهرستان ۹ حوزه مقاومت بسیج در حوزه خواهر و برادر دارد.

فرمانده ناحیه سپاه زیرکوه از وجود ۱۳۷ پایگاه مقاومت بسیج محلات اعم از خواهر و برادر در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: همچنین در این شهرستان بیش‌از ۵۰ درصد از مردم عضو بسیج هستند.

کاری با بیان اینکه در حلقه‌های صالحین این شهرستان حلقه سرمربیان هر ماه جلسه دارد، ادامه داد: در این جلسات موضوعاتی که نیاز شهرستان باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از وجود ۱۰ حلقه مربیان در این شهرستان خبر داد و افزود: تعداد حلقه‌های سرگروه این شهرستان ۸۵ حلقه بوده که در ۴۳۰ حلقه صالحین قالب در بسیج دانش‌آموزی محلات در حال اجرای برنامه است.

فرمانده ناحیه سپاه زیرکوه اضافه کرد: در دوران کرونا استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط حلقات صالحین به صورت خودجوش انجام شد.

کاری با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در زیرکوه وجود دارد بحث پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه است، تصریح کرد: ضریب آنتن‌دهی ما پایین است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی امسال در بحث میقات صالحین در حلقات و در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شده است، گفت: جوانه‌های صالحین در زمان اوقات فراغت دانش‌آموزان یکی از این برنامه‌ها بوده است.

فرمانده ناحیه سپاه زیرکوه افزود: در حوزه فعالیت‌های قرآنی در زمینه‌های حفظ، روخوانی و تفسیر فعالیت شده است.

کمبود طلبه در زیرکوه

کاری با بیان اینکه از همه ظرفیت طلاب شهرستان در بحث حلقه‌های صالحین استفاده شده است، گفت: طلاب در این حلقه‌ها به عنوان سرمربی، مربی و سرگروه حلقه شجره طیبه فعالیت می‌کنند.

وی از کمبود طلاب در زمینه حلقه‌های صالحین این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در این شهرستان ۱۰۵ روستا داریم که تنها در ۲۰ روستا روحانی مستقر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صباغیان، استادیار و امام جمعه  شهر حاجی‌آباد در ادامه این جلسه اظهارداشت: از اهداف بعثت انبیاء دعوت به توحید بوده است.

وی با بیان اینکه توحید نخستین هدف بعثت انبیاء است، تصریح کرد: توحید یعنی حاکمیت الهی و باید در عالم تشریح و تکوین به آن رسید.

امام جمعه حاجی‌آباد مبارزه با طغیان نفس را یکی از مهمترین ارکان دانست و یادآور شد: شبکه صالحین باید واعظ نفس خودشان باشند و اگر توانستند خود را تربیت کنند می‌توانند مربی دیگران باشند.

وادی نفس بزرگترین وادی عالم

صباغیان وادی نفس را بزرگترین وادی عالم دانست و گفت: اگر به آن پیروز شویم بر بقیه امور می‌توانیم فایق آییم.

وی با بیان اینکه باید جهاد ما هدفمند باشد، ادامه داد: نقطه مقابل جهاد باید دشمن باشد و امروز انقلاب اسلامی ایران در مقابل دشمن مبارزه می‌کند.

امام جمعه حاجی‌آباد با بیان اینکه شبکه صالحین باید در جهت انسان‌سازی در تربیت نیروهای تراز انقلاب تلاش کند، متذکر شد: شبکه صالحین در خودسازی و دیگرسازی در حوزه انسان‌سازی خوب پیش می‌رود.

صباغیان افزود: برای بهبود فعالیت شبکه صالحین از نیروهای فرهیخته به ویژه طلاب می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در راستای رسیدن به هدف شبکه صالحین زیرکوه در حوزه تعلیم و تربیت ماهی یک نوبت جلسه سرمربیان برگزار شده است، اضافه کرد: در بحث انتخابات شبکه تربیتی فرماندهی سپاه با تشویق حضور حداکثری انتخابات پرشوری را برگزار کرد.

امام جمعه حاجی‌آباد گفت: برنامه جوانه‌های صالحین با رویکرد تربیتی و در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار شده است.

برگزاری محافل انس با قرآن در مناطق سنی‌نشین

صباغیان از برگزاری مسابقه حفظ قرآن در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به بحث روشنگری که نیاز جامعه بوده و ایجاد جهاد تبیین محقق شد، سرمربیان ضمن برگزاری جلسه مربیان، آسیب‌شناسی از حوزه هدف را نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه محافل انس با قرآن در مناطق سنی‌نشین برگزار می‌شود، یادآور شد: اردوهای مختلف ارکان صالحین در این شهرستان برگزار شده است.

امام جمعه حاجی‌آباد با اشاره به راهبرد دشمن که ایجاد یأس، ناامیدی و تحریف در انقلاب است، ادامه داد: شاخه جهاد تبیین وظیفه‌اش امید بخشیدن است.

صباغیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کاهش معنویت یکی از اهداف دشمن محسوب شده برنامه‌های تقویت معنویت و اخلاق در جوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول