اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

روستای «فیضیه» گنبدکاووس در ترزیق واکسیناسیون در استان گلستان پیشتاز است

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: روستای «فیضیه» گنبدکاووس یکی از روستاهای پیشتاز در ترزیق واکسیناسیون در گلستان بوده و بیش از ۹۰ درصد جمعیت این روستا دُز اول و دوم را ترزیق کردند.

روستای «فیضیه» گنبدکاووس در ترزیق واکسیناسیون در استان گلستان پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه بعد از ظهر امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس در سالن هلال احمر اظهار کرد: متاسفانه برخی از روستاهای گنبدکاووس در ترزیق واکسیناسیون خوب عمل نکرده و انتظار می‌رود در این راستا دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم روستاها داشته و باید در ترزیق واکسیناسیون که یکی از عوامل مهم کاهش و پیشگیری از بیماری کرونا است، تلاش کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: شما دهیاران به مانند نیروهای حاکمیتی مسوول هستید تا دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف مانند بهداشت و درمان و غیره را پیگیر باشید و همه مدیران اگر به ولایتمداری معتقد باشند باید در این راستا با تمام توان تلاش و حرکت کنند.

وی ادامه داد: روستایی مانند روستای «فیضیه» توانسته در ترزیق واکسیناسیون در سه نوبت و بخش کودکان بسیار خوب عمل کند و یکی از پیشتازان این عرصه در سطح استان بوده و این نشان می‌دهد که دهیاران توانمندی خوبی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم دارند.

دهرویه گفت: بیش از ۹۸ درصد جمعیت این روستا دُز اول، بیش از ۹۵ درصد دُز دوم و بیش از ۶۴ درصد دُز سوم را ترزیق کرده و ۵۳۴ نفر از کودکان بالای ۱۲ سال نیز این واکسن را ترزیق کردند.

وی بیان کرد: از همین امروز دهیاران برای ترزیق واکسیناسیون مردم روستا تلاش کنند و با افرادی که خود و یا مردم روستا در ترزیق واکسن کوتاهی کنند، برخورد خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: به پنج دهیاری که  مردم ان روستا بالاترین میزان ترزیق واکسن را انجام دهند و روستاهایی که از امروز در ترزیق واکسن آمار جهشی داشته باشند در جلسه رسمی تجلیل و در ارزیابی عملکرد آنها امتیاز مثبت ثبت خواهد شد.

وی گفت: سلامت و جان مردم مهم و خط قرمز ما بوده و از طریق سامانه تمامی روستاهایی که ترزیق واکسن در آنها کمرنگ است رصد شده و با دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان نیروی حاکمیتی در ان روستا برخورد می‌شود.

دهرویه خاطرنشان کرد: متاسفانه ۷۰ درصد جمعیت گنبدکاووس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و این آمار نسبت به شیوع بیماری بسیار پایین است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول