اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وزارت بهداشت صفر تا صد واکسیناسیون دانش آموزان را بر عهده گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: وزارت بهداشت صفر تا صد واکسیناسیون دانش آموزان را همچون واکسیناسیون سایر شهروندان به عهده گیرد.

وزارت بهداشت صفر تا صد واکسیناسیون دانش آموزان را بر عهده گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احسان گوهری‌راد عصر امروز در جمع مدیران ادارات آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: رسالت پروژه مهر آماده‌سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان و معلمان است، بدین منظور اقدام لازم برای تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک برای دانش آموزان بی‌بضاعت، همچنین ثبت‌نام کتب درسی و پیگیری برای دریافت و برنامه‌ریزی برای توزیع، تهیه امکانات بهداشتی مورد نیاز شامل مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و سایر ملزومات بهداشتی، بهسازی فضای آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدرسه و رفع مشکلات احتمالی، جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل و یا در معرض ترک تحصیل از موارد مورد توجه تیم‌های نظارتی در مانور بازگشایی مدارس بوده است.

وی‌ تصریح کرد: واکسیناسیون دانش آموزان اقدامی بسیار مهم برای بازگشت به آموزش‌های حضوری است اما با توجه به خیل عظیم دانش آموزان، پیشنهاد می شود وزارت بهداشت صفر تا صد این اقدام را همچون واکسیناسیون سایر شهروندان به عهده گیرد چرا که آموزش و پرورش قادر نخواهد بود با توجه به حساسیت موضوع و محدودیت امکانات و نیروی متخصص در زمانی کوتاه این امر را به انجام رساند. 

معین پروژه مهر در استان گلستان نیز در این جلسه گفت: نیت و پیگیری‌های ما بر نظارت بازدید میدانی از جهت بررسی شرایط و تمهید مقدمات واحدهای آموزشی در مهر ۱۴۰۰ هست.

آذرکیش اظهار کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش در قالب الگوی بازگشایی مدارس به زودی ابلاغ خواهد شد و کلیات مربوط به بازگشایی مدارس و آموزش به صورت حضوری و نیمه‌حضوری که ترجیحا آموزش حضوری بر نیمه‌حضوری مورد پیگیری و تاکید بیشتری هم هست مورد بررسی است این رویکرد در هیئت‌وزیران و همچنین در سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش مستلزم تأمین زیرساخت‌های اولیه از جمله تمهید مقدمات در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقناع افکار عمومی به ویژه خانواده‌ها میسر خواهد شد که ما شاهد یک بازگشایی به صورت منعطف، آرام و سنجیده و با مشارکت نهادهای محلی و منطقه‌ای به ویژه خانواده‌ها  بتوانیم یک بازگشایی باکیفیت‌تر را شاهد باشیم.

* سلامت دانش آموزان، اولیا و معلمان عزیز ما در اولویت بازگشایی مدارس هست

وی تصریح کرد: در هر حال سلامت دانش آموزان، اولیا و معلمان عزیز ما در اولویت بازگشایی مدارس هست و در کنار سلامت دانش آموزان و معلمان، آموزش با کیفیت حق دانش‌آموزان ماست و جمع این دو با هم حقوق دانش‌آموزان است که ما به این مهم خواهیم پرداخت.

معین پروژه مهر در استان گلستان خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید سال بسیار خوبی هم از حیث بهتر بودن شرایط نسبت سال قبل و هم به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون عمومی و تجربه ۱۸ ماه گذشته و ما می‌توانیم در کنار هم چشم‌انداز بهتری را در آموزش با کیفیت و تدریج و گسترش بیشتر در آموزش‌های حضوری داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول