اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اوکراین آینه اعتماد به غرب است/ پشت پرده مذاکرات وین صهیونیست‌ها هستند

امام جمعه پل‌دختر گفت: اوکراین آینه اعتماد به غرب در زمینه سازش‌کاری و عقب نشینی در برابر آمریکا و اروپا است.

اوکراین آینه اعتماد به غرب است/ پشت پرده مذاکرات وین صهیونیست‌ها هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: پشت پرده مذاکرات وین صهیونیست‌ها هستند و طرف‌های اروپایی و آمریکایی که پشت میز مذاکره حضور می‌یابند، هیچ اختیاری از خود ندارند.

 وی افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌خواهند در مذاکرات توپی که اکنون در زمین آنها افتاده را جای دیگری پاس داده بدهند، بنابراین به جنگ رسانه‌ای روی آوردند تا نزد افکار عمومی وانمود کنند که طرف ایرانی حاضر به مذاکره نیست.

 وی با بیان اینکه تمام هدف اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها کشاندن مذاکرات به سمت شرطی کردن آن است، افزود: آنها در مذاکرات تنها حرف می‌زنند و چون اختیاری از خود ندارند نمی‌توانند پای تعهدات را امضا کنند،به این ترتیب مذاکرات کند پیش می‌رود.

 امام جمعه پل‌دختر گفت: حرف بزرگان جمهوری اسلامی از جمله مقام معظم رهبری ،رئیس جمهور محبوب و تیم دیپلماسی انقلاب اسلامی این است که اقتصاد، معیشت و سفره مردم را در بحث مذاکرات شرطی نمی‌کنند و این باید به گوش غربی‌ها و آمریکایی‌ها برسد.

 وی افزود: ملت بابصیرت ایران اسلامی در طول دوران انقلاب در مقابل هیچ زورگویی کرنش نکردند و امروز به عینه می‌بینیم که اوکراین که از سه دهه قبل از سال ۱۹۹۴ تاکنون سومین کشور اتمی دنیا با بیش از یک هزار و ۷۰۰ کلاهک هسته‌ای و تمام تسلیحات هسته‌ای بود که به خاطر امصاکردن پای تعهدات پوچ اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به این روزافتاده است.

 موسوی یادآور شد: اوکراین که در اوج بود و سومین کشور هسته ای دنیا بود و آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و همین روسیه که با آن حمله کرده پای میز مذاکره به آنها گفتند که برای امنیت تو ما هزینه می‌کنیم و اگر مشکلی برایتان پیش آمد یقه ما را بگیرید، ولی شرط این است که باید تمام زرادخانه‌های هسته‌ای و اتمی تو از بین برود.

 وی افزود: آنها تمام اوکراین را آن روز خلع سلاح کردند و هیچ چیزی برایش باقی نماند و امروز ارتش اوکراین که دستش خالی است وهیچی در دست ندارد، یک دقیقه نتوانسته در مقابل حمله روسیه مقاومت کند.

 امام جمعه پل‌دختر گفت: امروز که روسیه به اوکراین حمله کرده و رئیس جمهور این کشور در اولین حمله ایالات متحده، کاخ سفید و جو بایدن از دست رفته، تماس گرفته و می‌گوید این تعهد را دادید و گفتید امنیت تضمین می‌شود، آنها فقط می‌گویند روسیه را تحریم کردیم در حالی که تحریم دردی از آنها دوا نمی‌کند و ناتویی که باید به کمک  اوکراین می‌آمد ،هنوز دست دست می‌کند.

 وی افزود:این در حالی است که روسیه یک قدرت است و در کنار آن بلاروس نیز وجود دارد و اگر  کشورهای دیگر نیز وی را حمایت کنند، نمی‌توانند به راحتی از اوکراین دفاع کنند و علت این است که آن روز اوکراین راحت پایه این مذاکرات و تضمین پوچ آنها را امضاکرد.

موسوی یادآورشد:کسانی که دم از این می‌زنند که ایران باید خلع سلاح شود باید بدانند، همان‌طورکه ولی امر مسلمین جهان وفرمانده کل قوا فرمودند، درمذاکرات ،مباحث نظامی ،موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن ،خط قرمز ما است و این را با هیچ شرطی معامله و معاوضه نخواهیم کرد.

 وی به آستانه روزهای پایانی سال اشاره کرد و افزد: مردم در آستانه سال نو کمک به فقرا و نیازمندان را فراموش نکنند و در این روز‌ها حس نوع‌دوستی، هم‌یاری و کمک به هم‌نوع به اوج می‌رسد و به ویژه شرکت در جشن نیکوکاری در نیمه دوم اسفند وظیف‌ه ای همگانی است.

وی بر کمک به محرومان در روزهای پایانی سال تاکید کرد و با توجه به پایان سال و هفته احسان و نیکوکاری خواستار کمک و رسیدگی مومنان به محرومان شد.

امام جمعه پل‌دختر به جلسه‌ای با سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور اشاره کرد و ایشان در این جلسه، نجابت مردم پل‌دختر و معمولان را در زمان وقوع سیل زبانزد دانست و کمک‌هایی به افراد زیر پوشش کمیته امداد این منطقه اختصاص داد که هفته آینده توسط مدیر این نهاد در شهرستان اعلام می‌شود.

وی به افتتاح مدرسه خیرساز طی هفته گذشته در پل‌دختر اشاره کرد و افزود: خیران مدرسه‌ساز در پسا سیل، هم‌راه و هم‌یار دانش‌آموزان سیل‌زده پل‌دختر بودند که جای تقدیر دارد.

موسوی با تقدیر از قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد به خاطر احداث ۲ واحد از بهترین مدارس در پل‌دختر و معمولان، یادآورشد: مدیرعامل بانک پاسارگاد کشور خود مدرسه خیرساز در پل‌دختر را به نام سردار حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری و به دانش آموزان این شهر هدیه و تمام هزینه آن را از صفر تا صد تقبل کردند که قابل سپاس‌گزاری وتقدیراست.

امام جمعه پل‌دختر به روز مهندس اشاره کرد و گفت: این روز را به تمام مهندسان سخت‌کوش به ویژه مهندسان جوان ، پویا و صاحب‌نام شهرستان پل‌دختر تبریک و تهنیت می‌گویم.

 وی نسبت به جلوگیری وکنترل ویروس کرونا هشدار داد وافزود: با توجه به این‌که شهرستان پل‌دختر در وضعیت قرمز قرار دادند دارد، عادی‌انگاری در این شرایط، بدترین ضربه به جامعه است ، بنابراین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک وعمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع این بیماری است.

موسوی یادآورشد: وزیر بهداشت روزگذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد، اگر این رویه و این وضعیت قرمز به همین صورت پیش برود ، اوضاع بدتر می‌شود، بنابراین تقاضا داریم که مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنترل شیوع ویروس کرونا هم‌کاری کنند.

وی افزود: کسانی که تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکردند، برای حفظ سلامت جامعه ،به ویژه کودکان که بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند و سهیم شدن در ریشه‌کن کردن این بلای جهانی برای زدن واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول