اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جلوی گران‌فروشی گرفته شود/ دولت تنظیم بازار را جدی بگیرد

خطیب جمعه خرم‌آباد با تاکید بر پیشگیری از گران‌فروشی، گفت : اولویت باید پیشگیری از گران فروشی باشد، زیرا گران‌فروشی قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد.

جلوی گران‌فروشی گرفته شود/ دولت تنظیم بازار  را جدی بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر تزریق واکسن کرونا، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم با تزریق واکسن میزان مرگ و میر پایین آمده و هر انسان منصفی به این نکته واقف است که تزریق واکسن تاثیر گذار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همه باید برای تزریق واکسن در مرحله اول، دوم و سوم مشارکت داشته باشیم همچنین دستورات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا را رعایت کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد ضمن تبریک روز مبعث گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص) نقطه آغاز دین مبین اسلام در جهان است، رسول اکرم (ص) مامور شدند که در آغاز افرادی که آمادگی فطری و روحی برای پذیرش ایام دارند را به اسلام دعوت کند و این مهم سه سال طول کشید.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: البته مقابله و معارضه مشرکان با اسلام به صورت تهدید، تهمت طرح پرسش‌های گوناگون علمی و تاریخی، خشونت و ایجاد رعب و وحشت بین تازه مسلمانان از سوی مخالفان وجود داشت.

 حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به نامگذاری ۸ اسفند به عنوان تعلیم و تربیت، عنوان کرد: پیام بعثت تعلیم و تربیت اسلامی است و آینده جهان و ایران به تعلیم و تربیت صحیح وابسته است.

وی با بیان اینکه نخستین کانون تعلیم و تربیت اسلامی خانواده و آموزش و پرورش است، افزود: خانواده و نظام آموزش و پرورش باید تلاش کنند نسلی با ایمان، مسوولیت پذیر ، صبور، شجاع، دارای اعتماد به نفس، اهل ابتکار، علاقه‌مند به کشور و احکام اسلامی، دل بسته به اهداف و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی همچنین نسلی که اهل سبقت در خدمتگزاری به مردم باشد را تربیت کند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: خانواده، آموزش و پرورش و همه دستگاه‌های تربیتی دولتی و غیردولتی باید نسلی را برگرفته از بعثت پیامبر، کتاب و سنت تربیت کنند.

وی عنوان کرد: معلمان به عنوان طلایه‌داران تعلیم و تربیت بار سنگینی را بر دوش دارند، نکته دیگر اینکه هم خانواده و هم نظام آموزشی باید سطحی نگری و سطحی آموزی که یک جامعه را زمین گیر می‌کند از متعلمین دور کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین از همکاری معلمان و مدیران در اجرای طرح سودای بندگی و حضور دانش آموزان برای شرکت در نمازجمعه، نماز جماعات و مراسم دینی و انقلابی تقدیر کرد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در هر جایی خللی و کاستی به وجود بیاید علت آن کمرنگ شدن تعلیم و تربیت است، خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت اسلامی باید در مناسبت حاکمیت با مردم، مردم با مردم و مردم با حاکمیت حاکم شود.

به گفته خطیب جمعه خرم‌‌آباد نفی تبعیض، شایسته سالاری، توصیه‌های فرا قانونی و عدم تداخل قوای سه گانه در کار یکدیگر با پایه و اساس تعلیم و تربیت اسلامی در همان آغاز باید آموزش داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: جشنواره فیلم فجر پس از چهل دوره نیازمند آسیب شناسی از سوی کارشناسان فرهنگی و هنری متعهد و متخصص است.

خطیب جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: هنگامی که رهبری از واژه سینمای دینی و انقلابی یاد می‌کند اقتضا دارد،ارزش‌های دینی و انقلابی و جهت هنری فرهنگی و هنری که متعلق به این جشنواره‌ها است بین آنها جمع شود.

وی ادامه داد: نباید مرور زمان جهت‌های ارزشی را در این جشنواره بکاهد از طرفی نباید جهت هنری فرهنگی و تخصصی که متعلق به این جشنواره‌ها است کمرنگ شود. جشنواره فیلم فجر نیازمند بازنگری است. 

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه امروز جامعه ما نیازمند انسجام و همگرایی، پیوند با یکدیگر و تعاون و مهربانی است، اظهار کرد: کمک به همنوعان به ویژه در روزهای پایانی سال امری خدا پسندانه است، اگر به مخلوق خدا کمک مالی صورت بگیرد خداوند خشنود می‌شود بنابراین در کمک به یکدیگر سبقت بگیریم.

امام جمعه خرم‌آباد اما خطاب به اصناف و بازاریان گفت: فروشندگان مایحتاج مردم در این ایام رعایت انصاف را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: عموم اصناف و بازار از احتکار، گران‌فروشی و کم فروشی در همه ایام به ویژه ایام پایانی سال خودداری کرده و سود منصفانه را لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها و سوء استفاده از اضطرار مردم امری ناپسند و قبیح است، گفت: بازاریان متعهد خود بر این امر نظارت داشته باشند.

خطیب جمعه خرم‌آباد با تاکید بر پیشگیری از گران‌فروشی، خاطرنشان کرد: اولویت باید پیشگیری از گران فروشی باشد، زیرا گران‌فروشی قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه جریمه گران‌فروشی نفعی به حال مردم ندارد، عنوان کرد: بنابراین مسوولان پیشگیری از گران فروشی را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: یکی از اشکالات و نارضایتی‌های مردم از دولت سابق این بود که نتوانست بازار را تنظیم کند و همین ضربه بزرگی به اعتبار دولت سابق وارد کرد، بنابراین دولت سیزدهم باید در یک زمان منطقی بازار را تنظیم کند تا مردم شاهد گران شدن کالاها نباشند.

خطیب جمعه خرم‌آباد در خصوص ساخت و ساز اماکن دولتی در سواحل دریاها هم بیان کرد: فرهیختگان و اهل قلم باید بررسی کنند که چه کسانی این بناها را ساخته و آیا لازم است دستگاه‌های دولتی چنین اقامتگاه‌هایی را در سواحل دریا داشته باشند.

وی تاکید کرد: این پرونده باید باز شود و افرادی که خطا کردند در هر مسندی هستند باید مجازات شوند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان صحبت‌های خود بر خارج ساختن حقوق از نظام چانه زنی و درست کردن قاعده و قانون پرداخت‌ها تاکید کرد و گفت: معوق ماندن حقوق برخی کارکنان زیبنده نظام و این استان نیست و باید این معضل از اساس و پایه حل شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول