اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مردم تخلفات اصناف را گزارش دهند/ عدالت در توزیع و فروش موجب کاهش تورم می شود

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عدالت در توزیع و فروش کالاهای اساسی موجب کاهش تورم و گرانی در جامعه خواهد شد از این رو بازرسان به صورت مداوم بر درج قیمت کالا ها توسط فروشندگان تاکید دارند.

مردم تخلفات اصناف را گزارش دهند/ عدالت در توزیع و فروش موجب کاهش تورم می شود

رضا افلاطونی رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین پیش از ظهر امروز در جریان برگزاری مانور بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی، در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ماموریت در ارتباط با کنترل و نظارت کالاهای اساسی بر عهده جهاد کشاورزی است.

وی افزود:  مانور بازرسی و نظارت بر بازار در قالب طرح بازرسی و نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی بر اساس قانون انتزاع که همه زنجیره از تولید تا مصرف را دربرمی گیرد، به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

افلاطونی خاطر نشان کرد: عدالت در توزیع و فروش کالاهای اساسی موجب کاهش تورم و گرانی در جامعه خواهد شد.

وی یاد آور شد: در این مانور بر درج قیمت ها تاکید شده و بازرسان بر بازار نظارت، جدیت دارند چرا که الزام به نظارت و عدالت در فروش ضرورت دارد.

وی خاطر نشان کرد: این مانور با محوریت نیروهای بازرسی و کارشناسان جهاد کشاورزی انجام  و البته نیروهای تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و سازمان صمت نیز همکاری دارند.افلاطونی یاد آور شد: در راستای اجرای این طرح ۲۵ تیم بازرسی در قزوین بر وضعیت توزیع، عرضه و فروش کالاهای اساسی در استان به منظور آنکه  کالاها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد نظارت می کنند.

رئیس جهاد کشاورزی عنوان کرد: تیم های بازرسی در صورت مشاهده تخلف براساس ضوابط قانونی عمل خواهند کرد تا در ماه های پایانی سال با افزایش بی رویه قیمت ها مواجه نشویم.

وی اعلام کرد: از ۱۵ دی ماه تاکنون 4 هزار و ۷۴۸ مورد بازرسی انجام شده است که 637 مورد منتهی به تشکیل پرونده شده و به 300 شکایت مردمی رسیدگی شده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی جرایم در نظر گرفته شده از سوی تعزیرات  بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

افلاطونی گفت : گران‌فروشی، عدم درج قیمت و صدور فاکتور از تخلفات شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ما کالاهای اساسی را به چندین شکل توریع می کنیم گفت : توزیع از طریق  کاسبان امین و فروش اینترنتی کالاها از جمله شکل های توزیع است.

افلاطونی اضافه کرد: با همراهی اتاق اصناف و بسیج کاسبان امین شناسایی شدند و کالاها در اختیار آنان قرار گرفت هم چنین 4 پلتفرم در حوزه فروش اینترنتی کالا فعال هستند.

وی افزود: سامانه های اینترنتی که از ابتدا با ما شروع به همکاری کردند  19 کالا اساسی تنظیم بازار را به فروش می رسانند که کنترل و نظارت هم به طور کامل انجام می‌شود و تاکنون هم از سامانه های اینترنتی تخلف گزارش نشده است.

 رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: از مردم خواستاریم تا هرگونه تخلفی را به واحدهای جهاد کشاورزی، تعزیرات و یا سازمان های صمت گزارش دهند تا رسیدگی لازم انجام گیرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول