اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت تشدید نظارت‌ها جهت جلوگیری از التهاب بازار شب عید

دادستان قزوین گفت: التهاب و نابسامانی در بازار تبعات منفی برای جامعه دارد و باید به گونه‌ای عمل شود که امنیت غذایی جامعه تضمین شود.

ضرورت تشدید نظارت‌ها جهت جلوگیری از التهاب بازار شب عید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی دادستان قزوین در پنجمین نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی گفت: جلسات مختلفی در استان در راستای تامین کالاهای اساسی، تنظیم و نظارت بر بازار برگزار و البته به برخی عملکردها انتقاداتی می شود و بیان انتقادات به معنای نادیده گرفتن تلاش های مجموعه ها نیست و بی‌شک هدف رفع نواقص است و باید خروجی و نتایج این نشست ها برای مردم ملموس باشد.

وی افزود: برخی فرآیندها و رویکردهای مشکل‌ساز برای مردم باید اصلاح شود و انتظار جامعه نیز حل این مسائل است و باید روش‌های مطلوب، جایگزین رویکردهای ناکارآمد پیشین شود.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: التهاب و نابسامانی در بازار تبعات منفی برای جامعه دارد و باید به گونه‌ای عمل شود که امنیت غذایی جامعه تضمین شود.

دادستان مرکز استان همچنین تصریح کرد: انتظار جامعه از دستگاهها و نهادهای متولی؛ عمل بر اساس وظایف ذاتی و در چارچوب قوانین و مقررات بوده، زیرا بیشترین گله مندی مردم از رفتارهای چندگانه و سلیقه‌ای مسئولان است.

قاسمی یادآور شد: قوه قضاییه از باب صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، رسالت سنگینی برعهده دارد و در سالهای اخیر نیز به همین اعتبار ورود کرده و قطعاً حوزه بازار که مستقیماً با معیشت مردم در ارتباط است، یکی از این حوزه ها است.

این مقام مسئول اذعان داشت: عمده مشکلات موجود در حوزه بازار عدم هماهنگی و تعارض مسولیت دستگاهها و نهادها است.

وی افزود: البته با تمهیدات دولت اخیراً بخش عمده‌ای از نظارت ها در حوزه تولیدات کشاورزی و کالاهای اساسی به سازمان جهاد کشاورزی محول شده و این گامی موثر در حوزه نظارت است و از آنجایی که این دستگاه نیز از حیث نیرو و امکانات با کمبودهایی مواجه است، ضمن استفاده حداکثری از ظرفیت های درون سازمانی، باید از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی و از جمله صمت و بسیج مردمی نیز بهرمند شود.

قاسمی نظارت بر بازار شب عید را مهم برشمرد و تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، عید نوروز و در ادامه ماه مبارک رمضان، باید به افراد فرصت طلب و سودجو هشدار داد که مراقب رفتار خود باشند و دستگاه قضایی با هرگونه نابسامانی در بازار به شدت برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دستگاههای متولی وظیفه دارند که با پیش‌بینی نیازمندی ها و با تشدید نظارت ها، نسبت به کنترل بازار اقدام کنند و این آمادگی در دادستانی هم وجود دارد، تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و ابزارهای قانونی و حتی معرفی نماینده در کنار سایر نمایندگان دستگاههای متولی، در گشت‌های مشترک حضور فعالی داشته باشد و در صورت لازم دستورات قضایی را در محل و به صورت میدانی صادر کند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول