اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تامین برق شهرک‌های صنعتی، یکی از اولویت‌های استان تهران است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: یکی از دغدغه های استان در موضوع تامین زیرساخت‌ها مسئله تامین برق شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی است.

تامین برق شهرک‌های صنعتی، یکی از اولویت‌های استان تهران است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حشمت اله عسگری معاون اقتصادی استانداری تهران در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: تامین زیرساخت های تولید از عوامل موثر در جذب سرمایه گذاری، رونق تولید و ایجاد اشتغال خواهد بود و یکی از دغدغه های استان در موضوع تامین زیرساخت ها مسئله تامین برق شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی است که طی دو سال اخیر اقدامات خوبی برای مرتفع شدن موضوع از جمله تفاهم نامه های چندجانبه میان دستگاه های اجرایی ذی ربط منعقد گردیده است.

وی با اشاره به کسری ۱۰ هزار مگاواتی برق در کشور افزود: ۲۰ درصد از این میزان در استان تهران مورد نیاز است و در این راستا نیاز اقدامات اساسی از جمله شفافیت مشوق‌های سرمایه گذاری در برق به ویژه انرژی خورشیدی و CHP جهت ترغیب سرمایه گذاران می باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: قیمت معقول خرید برق از تولیدکنندگان این صنعت و پرداخت به موقع طلب سرمایه گذاران برق توسط وزارت نیرو از جمله عوامل تاثیرگذار دیگر در سرمایه گذاری در صنعت برق است و علاوه بر اعطای مشوق‌های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی بازدهی واحدهای نیروگاهی نیز باید افزایش یابد.

عسگری با اشاره به مدیریت مناسب برق در زمستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: با این حال کماکان در صنایع بزرگ مثل سیمان و فولاد دچار کمبود هستیم که انتظار می‌رود کسری برق بین استان‌ها توزیع و هر استان نسبت به تامین کسری مورد نیاز از محل سرمایه گذاری جدید اقدام نماید.

وی در ادامه جلسه با تاکید بر مخرب بودن نقش کالاهای قاچاق بر اقتصاد و تولید داخلی ادامه داد: افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی نقش بازدارنده‌ای در کاهش کالای قاچاق خواهد داشت و منجر به اعتماد بیشتر مردم به کالاهای ساخت داخل خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اتفاقات و اقدامات خوب در سال‌های اخیر در حوزه صنعت لوازم خانگی بیان کرد: تاکیدات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در این صنعت و همت دولت منجر به این اقدامات و جهش مناسب این صنعت گردید به گونه ای در سال جاری شاهد رشد ۷۳ درصدی این صنعت نسبت به سال گذشته هستیم.

عسگری تصریح کرد: نگاه عمیق و ریشه‌ای دولت در برخورد با منشأ قاچاق و همت و تلاش تولیدکنندگان در افزایش کیفیت و کاهش قیمت به عنوان مکملی تاثیر گذار در کاهش و حذف قاچاق کالا به کشور است.

وی همچنین ساماندهی مرزها، نظارت در مسیرهای قاچاق و فراهم آوردن زیرساخت های تولید را از عوامل موثر بر کاهش قاچاق دانست و خاطر نشان کرد: صنعت کشور به ویژه استان تهران ظرفیت لازم جهت حضور بیشتر در بازارهای منطقه‌ای و جهانی را داراست و تحقق این امر دور از دسترس نمی‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول