اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش ۶ درصدی سرانه ورزشی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، گفت: ۶ درصد افزایش سرانه را نسبت به سال‌های گذشته دارا بودیم و امیدواریم با تخصیص اعتباراتی که انجام می گیرد شاهد ارتقای بیشتر این سرانه باشیم.

افزایش ۶ درصدی سرانه ورزشی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، الهه حسن‌پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های ورزشی در قرچک، اظهار کرد: با توجه به فضای کرونایی کشور بهترین کار را در این دیدیم که به زیرساخت‌های فضاها و اماکن ورزشی بپردازیم و با آماده سازی فضاهای درون مدرسه‌ای تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم تا با حضور دانش‌آموزان فضای ورزشی مجهزی داشته باشیم.

وی گفت: بخشی از اعتبارات را به چمن‌های درون مدرسه‌ای مصنوعی اختصاص دادیم و سعی داشتیم که چمن های طبیعی را احیا و کلاس‌های درس تربیت بدنی، مدارس پویا و سالن‌های درون مدرسه‌ای مجهزی را داشته‌ باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تصریح کرد: ابتکار آموزش و پروش شهرستان‌های استان تهران برای احداث زمین‌های ساحلی فوتبال و والیبال حسن زیادی دارد، یکی اینکه مورد استقبال دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و به لحاظ سلامت روان بسیار تقویت کننده است و علاوه بر این نیازی به امکانات فراوان نیست و هزینه کمتری را دارد.

حسن پور اذعان کرد: تلاش ما بر این است که ابزار کار دبیر تربیت بدنی را در مدارس فراهم کنیم و در کاروان مهر با نشاطی که در مدارس راه‌اندازی شد، سعی داشتیم پک استعداد‌یابی و سواد حرکتی را برای دبیران بگذاریم تا بر روی مهارت‌های بنیادین در مدارس ابتدایی تلاش زیادی شود.

وی در خصوص سرانه‌های ورزشی بیان کرد: سرانه‌های ورزشی در شهرستانهای استان تهران بسیار کم بود، به گونه‌ای که هر چقدر تلاش می‌کنیم بازهم به سبب مهاجرت پذیری این مناطق، کارمان سخت‌تر می‌شود؛ امید است در آینده دانش‌آموزان فعال‌تر و بیشتری به ما ملحق شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: تمام تلاش ما این است که دانش‌آموزان سرانه ورزشی مناسب را داشته باشند، ۶ درصد افزایش سرانه را نسبت به سال‌های گذشته دارا بودیم و امیدواریم با تخصیص اعتباراتی که انجام می‌گیرد شاهد ارتقای بیشتر این سرانه باشیم.

حسن پور گفت: سرانه ورزشی هر دانش آموز به ازای هر دانش‌آموز ۲۱ سانتی مترمربع است.

وی ابراز کرد: امیدواریم با بازدیدهایی که انجام می‌گیرد، برای دانش‌آموزان تغییر و تحول خوبی در تمام مدارس ایجاد شود و بتوانیم عدالت ورزشی را در تمامی مدارس رعایت کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول