اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بررسی ۷۰ ایده و ۲۳۵ مقاله برتر در کنگره گیاهان دارویی

کنگره بین المللی گیاهان دارویی، مکانیزاسیون و فرآوری با حضور اساتید، محققان و بهره برداران حوزه گیاهان دارویی از دوم تا چهارم اسفندماه در مرکز آموزش عالی امام خمینی شهرستان فردیس در حال برگزاریست. ۲۶۷ مقاله و ۷۰ ایده به این کنگره ارسال شده است که ۲۳۵ مقاله انتخاب شده و ۵ ایده به عنوان برتر معرفی می‌شود.

بررسی ۷۰ ایده و ۲۳۵ مقاله برتر در کنگره گیاهان دارویی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، داوود حاج میر رحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی شهرستان فردیس و رئیس کنگره بین المللی گیاهان دارویی، مکانیزاسیون و فرآوری،در مراسم افتتاحیه این کنگره، انگیزه برگزاری کنگره گیاهان دارویی، فرآوری و ایده‌های برتر را ارتقای جایگاه گیاهان دارویی در کشور، افزایش بهره‌وری و تولید ثروت در گیاهان دارویی و اتصال زنجیره ارزش گیاهان دارویی از تولید تا فرآوری عنوان کرد.

وی افزود: متاسفانه زنجیره گیاهان دارویی در کشور متصل نیست و عمده گیاهان دارویی در کشور ما به صورت خام و فله به کشورهای دیگر صادر می شود. کنگره گیاهان دارویی با هدف ارتقای جایگاه گیاهان دارویی از ۲ تا ۴ اسفند با حمایت اساتید این حوزه و موسسات و دانشگاه های مختلف از ۲ تا ۴ اسفند در مرکز آموزش عالی امام خمینی در شهرستان فردیس برگزار می‌شود. 

رئیس کنگره گیاهان دارویی، مکانیزاسیون و فرآوری، گفت: در این کنگره مکانیزاسیون گیاهان دارویی مورد توجه است. مکانیزاسیون فعالیتی است که به فرآوری گیاهان دارویی می‌پردازد و این اولین گامی است که در این راستا به کمک انجمن گیاهان دارویی کشور برگزار می شود. همچنین مرکز آموزش عالی امام خمینی به عنوان یک مرکز آموزشی ملی وظیفه دارد در راستای توانمندسازی منابع گیاهان دارویی گام بردارد.

وی با اشاره به محورهای کنگره افزود: اقتصاد و تجارت گیاهان دارویی و آموزش و ترویج کارآفرینی در حوزه این صنعت مورد توجه قرارگرفته که ازطریق مکانیزاسیون و فرآوری می‌تواند تحول عظیمی در حوزه صنعت گیاهان دارویی ایجاد کند.

میررحیمی با اشاره به نوآوری‌های کنگره گیاهان دارویی، مکانیزاسیون و فرآوری، اظهار کرد: رویدادکارآفرینی و جشنواره ایده‌های برتر دو نوآوری در این جشنواره است و همچنین بخش دانش‌آموزی که با توجه به وجود دو هنرستان کشاورزی با ۱۲۰ دانش آموز مستعد در استان، تعدادی مقالات به حوزه دانش آموزی اختصاص داده شده است. نمایشگاه نشریات کتب و گیاهان دارویی به صورت تخصصی همزمان با کنگره گیاهان دارویی در مرکز آموزش عالی امام خمینی برگزار می‌شود. 

وی تعداد مقالات دریافت شده در این کنگره را ۲۶۷ مقاله اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۳۵ مقاله انتخاب شد که ۱۴۶ مقاله پوستر، ۷۳ مقاله شفاهی، ۸ مقاله دانش آموزی و ۷ مورد در مجموعه مقالات درج شده است.

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی همچنین با بیان اینکه ایده های برتر در این جشنواره انتخاب و حمایت می شوند، گفت: ۷۰ ایده دریافت شده که ۱۵ ایده در مرحله اول انتخاب و ۵ ایده در مرحله نهایی انتخاب می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه استارتاپ کالا را وارد بازار عرضه می‌کند، اضافه کرد: در کنگره گیاهان دارویی ۳۰ استارتاپ شرکت کردند که از این تعداد ۱۵ مورد انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ استارتاپ برتر معرفی خواهد شد که با هماهنگی های انجام شده از طریق نهادهای مختلف حمایتگر از جمله ستاد گیاهان دارویی نهاد ریاست حمهوری حمایت تسهیلاتی خواهند شد. پژوهشگاه گیاهان دارویی کشور فضایی به مدت یک سال رایگان در اختیار ۳ استارتاپ برتر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول