اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ظرفیت های غنی کشت گیاهان دارویی هنوز به بهره برداری نرسیده است

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: از ۸ هزار گونه گیاهان دارویی در استان ۲۰۰ گونه آن توجیه اقتصادی دارد. اما متاسفانه ظرفیت های غنی نهفته در بستر کشت گیاهان دارویی هنوز شناخته نشده و به بهره برداری نرسیده است.

ظرفیت های غنی کشت گیاهان دارویی هنوز به بهره برداری نرسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل آباد، محمد میری مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در همایش باغداران وکشاورزان خلیل آباد اظهار کرد: از ۸ هزار گونه گیاهان دارویی در استان ۲۰۰ گونه آن توجیه اقتصادی دارد. اما متاسفانه ظرفیت های غنی نهفته در بستر کشت گیاهان دارویی هنوز شناخته نشده و به بهره برداری نرسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کل بخش کشاورزی خراسان رضوی و کشور درگیر خشکسالی شده است موجب شده تا به سمت توسعه کشت محصولات کم آب طلب و از سویی دارای ارزش اقتصادی و درآمد بیشتر برویم.

میری با تمجید از اقدامات جهاد کشاورزی خلیل آباد به عنوان یک شهرستان پیشرو در عرصه تولید و فرآوری گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی با ۳۴ هزار هکتار گیاهان دارویی بدون احتساب کشت زعفران رتبه اول کشور را دارا است که پیگیر هستیم در سطح شهرستانها  این مسیر دنبال گردد. در کنار کشت گیاهان دارویی، توسعه ی کارگاههای فرآوری این محصولات هم اهمیت ویژه دارد و در این راستا تولید گیاهان دارویی باید بر اساس نیاز بازار تعریف شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: باغبانی استان حدود ۴۳ درصد از درآمد ناخالص کشاورزی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده که رتبه یک بهره‌وری اقتصادی  به دلیل برخورداری از الگوی کشت محصولات باغی خاص مانند انار، انگور، کشمش و زعفران مربوط به خلیل‌آباد است. باید به سمت کشت محصولاتی برویم که ضمن کم آب طلب بودن و داشتن ارزش اقتصادی بیشتر به تثبیت و پایداری اشتغال و سکونت در روستا‌ها و مناطق هدف منجر شوند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول