اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پیشنهاد پارلمان قرقیزستان برای آموزش مسائل دینی در مدارس

نمایندگان پارلمان قرقیزستان پیشنهاد صدور مجوز برای آموزش مسائل دینی در این کشور را ارائه کردند.

پیشنهاد پارلمان قرقیزستان برای آموزش مسائل دینی در مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، نمایندگان پارلمان قرقیزستان پیشنهاد صدور مجوز برای آموزش دین در این کشور و الزام پوشیدن کلاه ملی در مدارس و تدریس متون حماسه ملی را ارائه کردند.

به گفته برخی نمایندگان پارلمان، تقریباً تمام آموزش‌ها در قرقیزستان مجوز دارند، به استثنای آموزش دینی و بایستی قانون جدیدی تدوین شود و در آن الزامی برای مجوز آموزش دینی در جمهوری تعیین شود.

یکی از نمایندگان پارلمان به وزیر آموزش و علوم پیشنهاد داد: ما باید مجوز آموزش‌های دینی را بگیریم و دولت باید کنترل کند که چه مطالبی در آنجا تدریس می‌شود.

همچنین نماینده دیگر در مورد متون دروس دینی در مدارس متوسطه، خاطرنشان شد که شهروندان به مذاهب متعددی معتقد هستند و حق عبادت باید رعایت شود.

وی گفت: ما باید نه یک، بلکه به طور کلی همه ادیان را هدف قرار دهیم تا فرهنگ دینی شکل بگیرد و فلسفه آنها را منتقل کنیم. یعنی برای اینکه بعداً یک نفر اشتباه نکند و فردا قرقیزستان به سوریه تبدیل نشود، اکنون باید اقداماتی انجام دهیم و سعی کنیم مفاهیم دین را درست منتقل کنیم.

گفته می‌شود که همچنین به وزیر آموزش و علوم پیشنهاد شد که دروس «کوموز» (اسباب موسیقی ملی) و ایدئولوژی حماسه  «ماناس» در برنامه درسی مدرسه گنجانده شود و لباس مدارس با کلاه ملی تکمیل شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول