اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

گرفتاری 289 بیمار جدید خراسان‌جنوبی در چنگ کرونا/فوتی‌های کرونای استان در ریل قطار سرعت

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: در 24 ساعت گذشته 289 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

گرفتاری 289 بیمار جدید خراسان‌جنوبی در چنگ کرونا/فوتی‌های کرونای استان در ریل قطار سرعت

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در شبانه روز گذشته ۴۷۰ تست ملوکولی و سریع در استان برای تشخیص بیماری کرونا در استان انجام شده که منجر به شناسایی ۲۸۹ بیمار جدید در این مدت شده است.

وی با اشاره به تعداد مبتلایان جدید به تفکیک شهرستان‌های استان در شبانه روز گذشته گفت: از مجموع بیماران جدید پنج مورد مربوط به بشرویه، ۹ مورد سربیشه، ۱۴۹ مورد بیرجند، یک مورد خوسف، ۱۰ مورد درمیان، هفت مورد زیرکوه، هشت مورد طبس، چهار مورد فردوس، ۱۸ مورد قاین بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۲ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۲۸ نفر از آنها کرونا مثبت هستند، اضافه کرد: از مجموع بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که متأسفانه حال چهار نفر از آنها وخیم است.

شریف‌زاده از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: با فوتی‌های اخیر مجموع فوتی‌های استان بر اثر این بیماری در استان به یک‌هزار و ۳۱۳ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متوسط فوتی‌های استان بر اثر کرونا در هفته اول بهمن‌ماه چهار نفر بوده که در هفته گذشته با افزایش سه برابری همراه بوده است، اضافه کرد: همچنین تعداد مبتلایان مثبت در هفته اول بهمن‌ماه در استان ۲۵۷ نفر بوده که در هفته گذشته به ۹۰۱ نفر رسیده و با افزایش ۲.۵ برابری همراه بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته همچنین در هفته اول بهمن‌ماه تعداد بیماران تنفسی بستری در استان از ۷۵ نفر در هفته گذشته با افزایش ۱.۵ برابری به ۱۹۴ نفر رسیده و بیماران بستری مثبت نیز در هفته گذشته نسبت به هفته اول بهمن‌ماه افزایش ۳ برابری داشته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول