اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیشرفت 80 درصدی بزرگترین نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان با ظرفیت پنج مگاوات در منطقه سفیددشت 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 80 درصدی بزرگترین نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید فرهزاد ظهر امروز در حاشیه بازدید از نیروگاه خورشیدی کوثر در منطقه سفیددشت گفت: این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت پنج مگاوات بزرگترین نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری است که توسط بخش خصوصی با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال احداث و راه‌اندازی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، کاهش آلایندگی‌ها، مدیریت مصرف برق، حفظ منابع سوختی و... را از جمله مزایای بهره‌وری از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر عنوان کرد و  افزود: با توجه به موقعیت مناسب استان به میزان ۲۰۰ مگاوات تولید انرژی برق از طریق احداث نیروگاه‌های خورشیدی، ظرفیت‌سنجی شده است.

وی اضافه کرد: با مشترکین یا متقاضیانی که بتوانند در منزل، محل کار و ... نیروگاه خورشیدی احداث کنند قرارداد خرید تضمینی برق امضا خواهیم کرد و تا ۲۰ سال برق تولیدی آنها خریداری می‌شود.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در ادامه این بازدید گفت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی با توجه به کاهش آلایندگی‌ها و سایر مزایای آن، از نیازهای ضروری استان است.

وی افزود: با توجه به مطالعات انجام شده، استان چهارمحال و بختیاری با توجه به زاویه تابش خورشید از مستعدترین نقاط برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با وجود زیرساخت‌های لازم جهت احداث نیروگاه‌های خورشید اقدام کنند.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول