اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سازمان جهانی بهداشت: سویه‌های نگران کننده کرونا در راهند

دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: جهان هنوز به پایان همه‌گیری کووید-۱۹ نرسیده است و انواع بیشتری از موارد نگران کننده ویروس کرونا وجود خواهد داشت.

سازمان جهانی بهداشت: سویه‌های نگران کننده کرونا در راهند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: جهان هنوز به پایان همه‌گیری کووید-۱۹ نرسیده است زیرا انواع بیشتری از ویروس کرونا وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: «جهان شاهد تکامل و جهش ویروس بوده است. بنابراین ما می‌دانیم که انواع بیشتری از جهش ویروس وجود خواهد داشت، مواردی که در دسته جهش نگران کننده قرار می‌گیرند؛ بنابراین ما در پایان بیماری همه‌گیر نیستیم».

سوامیناتان در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: «هیچ کس نمی‌تواند زمان پایان همه گیری را پیش بینی کند. بیایید همه گیری را تمام شده اعلام نکنیم، کاری که برخی افراد در حال حاضر انجام می‌دهند. احمقانه است که تمام اقدامات احتیاطی را که در تمام این مدت انجام می‌دادیم کنار بگذاریم. ما باید به آن اقدامات ادامه دهیم و امیدواریم تا پایان سال ۲۰۲۲ از این شرایط خارج شویم. احتمال اینکه با یک نو از ویروس به همان نقطه اول بازگردیم هنوز وجود دارد و برای از دست نرفتن تلاش‌های دوساله باید بسیار محتاط باشیم».

دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در پایان گفت: جهان یاد خواهد گرفت که چگونه با این ویروس مانند سایر ویروس های تنفسی زندگی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول