اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

پیروزی در جنگ ترکیبی مستلزم پاسخ به شبهات در «جهاد تبیین» است

یک عضو هیات علمی دانشگاه گفت: پیروزی ملت ایران در جنگ ترکیبی مستلزم تولید محتوای مناسب توسط اهل قلم و صاحبنظران برای پاسخ به شبهات دشمن و «جهاد تبیین» است.

پیروزی در جنگ ترکیبی مستلزم پاسخ به شبهات در «جهاد تبیین» است

مهدی تقوی‌رفسنجانی عضو هیات علمی دانشگاه و دکترای علوم سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب گفت: سخنان فرمانده‌کل قوا مبنی‌بر اتخاذ آرایش جنگی جدید و تغییر شکل مبارزه از رویکرد دفاعی به راهبرد تهاجمی در برابر جنگ ترکیبی دشمن نشان از برتری موقعیت جمهوری اسلامی ایران و اقتدار روزافزون کشور در مقایسه با سال‌های گذشته دارد.

وی ادامه داد: اصولاً هر فرماندهی در میدان جنگ متناسب با نوع کنش نظامی و تغییر تاکتیک دشمن دست به اقدام لازم در خنثی سازی توطئه‌ها و برهم زدن محاسبات او خواهد زد. اعلام راهبرد تهاجم ترکیبی از سوی فرمانده‌کل قوا بعد از روشن‌شدن رویکرد نظام سلطه در مواجهه با جمهوری اسلامی در همین راستا قابل‌تحلیل است.

این استاد دانشگاه افزود: در شرایطی که امید دشمن از حملات بی‌امان در سال‌های گذشته در میادین نظامی، فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای و حتی فشارهای حقوقی در قالب صدور قطعنامه‌های گوناگون علیه نظام جمهوری اسلامی رو به ناکامی گذاشته‌است این‌بار دشمن از یک جنگ هیبریدی و هماهنگ و هم‌زمان در به زانو درآوردن ایران بهره برده‌است.

وی ادامه داد: با مروری بر سخنان معظم‌له در سال‌های گذشته در خصوص انواع تهاجمات دشمن علیه  ملت مقاوم و مقتدر ایران روشن می‌گردد که رهبری انقلاب برای هر کدام از جنگ‌های طراحی‌شده از سوی دشمن، یک راهکار مقابله‌ای متناسب و مخصوص به خود را ارائه کردند که در صورت وجود عزم ملی و اراده همگانی در کاربست رهنمودهای ایشان آخرین امیدهای دشمن را برای ناامید کردن مردم ایران از انقلاب اسلامی بر باد خواهد داد.

تقوی اضافه کرد: همانگونه که در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران، راهبرد دفاع مقدس از مرزهای جغرافیایی نظام نوپای جمهوری اسلامی، شکست صدام و خنثی سازی اهداف شوم دشمنان را در پی داشت، در عرصه جنگ اقتصادی نیز که با بهانه های واهی هسته‌ای و حقوق‌بشر و امثال آن علیه کشور راه انداخته شد نیز راهکار اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل به‌عنوان جهاد اقتصادی از سوی فرماندهی انقلاب ترسیم و اعلام شد.

وی ادامه داد: همین رویارویی با دشمن در جنگ نرم، مین‌های کار گذاشته شده دشمن علیه ایران با ابزارهای فرهنگی و تبلیغاتی را به‌منظور تحریف حقایق و تردید افکنی، با سلاح بصیرت و آگاهی خنثی کرد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در عرصه نبرد سایبری نیز بخش مهمی از حملات دشمن به واسطه هک سایبری با هدف توقف و یا کند کردن مسیر پیشرفت‌های علمی کشور رخ داد. بدیهی است که ارتش سایبری ایران با اتکا و پشتیبانی نیروهای توانمند و نخبگان علمی کشور از طریق این غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار در این نبرد سنگین نیز پیروز فائق آمد.

وی تاکید کرد: جنگ دیگر که از طرف سازمان‌های جاسوسی غرب و اسرائیل علیه ایران و با هدف جمع‌آوری، تحلیل و عملیات اطلاعاتی با استخدام امکانات فناوری نوین طراحی‌شده جنگ اطلاعاتی نام دارد. اقداماتی چون ضربات اطلاعاتی در انفجارات سایت‌های هسته‌ای با سلاح‌های خودکار و با فناوری‌های هوش مصنوعی از جمله مصادیق جنگ اطلاعاتی دشمن است که در این زمینه نیز سربازان گمنام امام‌زمان به‌صورت جهادگونه و هوشمندانه در پی خنثی‌سازی عملیات خرابکارانه‌ دشمن در عرصه جنگ اطلاعاتی بوده و خواهند بود.

تقوی تاکید کرد: نبردهای دیگر دشمن توسط گروه‌های تروریستی سلفی و تکفیری با توسل به تفرقه مذهبی و گروه‌های تروریستی شبه‌نظامی با توسل به حملات مسلحانه و ایجاد ناامنی در مرزها همگی بخشی از آن جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران است که با هوشیاری مردم و حفظ وحدت اسلامی، حربه دشمن در آسیب‌رسانی به امنیت کشور را بلااثر خواهد کرد.

وی افزود: فارغ از نقش و رسالت قوای نظامی در حریم از دفاع از حریم هوایی زمینی و دریایی کشور و ارتش سایبری در مواجهه  با جنگ اطلاعاتی و سایبری و همچنین اساتید و نخبگان علمی به‌عنوان فرماندهان جبهه جنگ نرم و جنگ اقتصادی، یک رسالت عمومی که در تمامی عرصه‌های جنگ ترکیبی برعهده آحاد جامعه است موضوع جهاد تبیین است که زیرساخت فکری جامعه را برای مقابله با تهاجمات دشمن فراهم می‌آورد. 

این استاد دانشگاه گفت: تعبیری که رهبر انقلاب از آن به عنوان یک فریضه قطعی و فوری یاد کرده اند حکایت از یک اصل ضروری و تاخیرناپذیر در همه موضوعاتی است که دشمن تلاش دارد با روشهای کتمان حقایق، تردید در حقانیت نظام، تحریف واقعیتها، خود تحقیری ملت ایران به منظور بدبین کردن آنان به نظام اسلامی و جداکردن مردم از انقلاب به آن دست پیدا کند.

وی گفت: بدیهی است پیروزی ملت ایران در جنگ ترکیبی و جهاد تبیین مستلزم توجه به شرایطی است که از یک سو اهل قلم و صاحبنظران با تولید محتوای لازم و متناسب به شبهات دشمن، آتش تهیه بریزند و از سوی دیگر آحاد جامعه به ویژه نیروهای همیشه در صحنه انقلاب به عنوان حاملان و عاملان حق و حقیقت با لبیک به ندای رهبری عزیز تا شکست کامل دشمن  به مبارزه خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول