اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جهاد تبیین یک واجب فوری است

امام جمعه ساوه گفت: جهاد تبیین یک واجب فوری است که مع‌الاسف به وادی فراموشی سپرده شده است.

جهاد تبیین  یک واجب فوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب در شرایطی به چهل و سه سالگی رسیده که شعارهای اصلی آن همچنان بانشاط و طراوت جریان دارد و چیزی از ارزش‌های آن کم نشده است.

وی افزود: بحمدالله استقلال ایران بی‌نظیر، آزادی آن کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر، مردم‌سالاری آن بی‌مانند و عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی مردم در اوج قرار دارد، این در حالی است که انقلاب‌های دیگر، چندان تداوم و استمرار نیافته و از هویت اولیه خویش فاصله گرفته و حتی گاه به ضد خود تبدیل شده‌اند.

امام جمعه ساوه بیان کرد: انقلاب اسلامی، اکنون همان است که  در ابتدا بود و باید باشد، سیر تکاملی انقلاب، افت و خیز و فراز و نشیب داشته، اما نه متوقف شده و نه معکوس شده است.

رحیمی با بیان اینکه دست‌های شیطانی فراوانی از درون و بیرون در میان بودند که می‌خواستند انقلاب اسلامی را از راه رفته بازگردانند و یا به قعر دره بیفکنند، گفت: این دست‌ها اما هرچه کوشیدند و از هر روزنه‌ای نفوذ کردند، ناکام ماندند.

وی ادامه داد: رهبری پیامبرگونه و مبتنی بر تائیدات غیبی و الهی، انقلاب اسلامی را از خطر و انحطاط نجات داد و پابرجا و مستقر نگاه داشت، ولایت‌فقیه به‌مثابه هسته  مرکزی انقلاب اسلامی، انقلاب را از گردنه‌های تاریخی دشوار و مهلک، رهانیده و حافظ اصلی و عمدی موجودیت و جامعه به‌ویژه مسئولین هر کجا به حرف ولایت گوش کرده‌اند ما پیشرفت کرده‌ایم و هرکجا خلاف خواسته رهبری عمل کرده‌اند ما ضرر کرده و به قهقرا رفته‌ایم.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: انقلاب اسلامی به جهت درستی و استحکام آرمان مبتنی بر فطرت خود، در این فرصت محدود با وجود توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که بر سرش می‌بارید، به درخشان‌ترین پیروزی‌ها و چشم‌گیرترین پیشرفت‌ها و دستاوردها دست یافت و ملت خود را از قعر جدول جهانی به اوج رساند، ولی قدرت‌های غربی با ۱۰ برابر فرصت زمانی در حالی که برای پیگیری اهداف خود هیچ مزاحم خارجی نداشتند، بدون قرار داشتن در معرض هجمه‌ها و کارشکنی‌های دیگران، آزادانه آرمان‌های خود را پیاده کردند، اما به جهت غلط بودن آن آرمان‌ها، ملت‌های خود را به خاک سیاه نشانده‌اند.

رحیمی به سالگرد صدور  بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر عزیز و فرزانه اشاره کرد و افزود: امروز در حالی دهه‌ فجر دهه‌ پنجم انقلاب را جشن می‌گیریم که بحمدالله نقشه راه بیانیه گام دوم، پیش روی ماست و رهبر فاطمی ما، آرمان بزرگ انقلاب را «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما» با طی سه مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی ترسیم کرده‌اند، بیانیه‌ای نورانی که محوریت مخاطب و روی اصلی سخنش با «جوانان» است روح حاکمش، «نگاه خوش‌بینانه‌ جوانان به آینده و راندن ترس و نومیدی از خود و دیگران به عنوان کلید اساسی همه‌ قفل‌ها و نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد» است.

وی به دیدار فرماندهان نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و نسبت به تأکید و توصیه رهبر معظم انقلاب نسبت به جهاد تبیین پرداخته و اظهار داشت: این جهاد تبیین یک واجب فوری است که مع‌الأسف به وادی فراموشی سپرده شده است.

امام جمعه ساوه بیان کرد: همه آحاد مردم به ویژه نخبگان، تریبون داران، فرهنگیان و اصحاب رسانه وظیفه دارند نسبت به همدیگر مهر و محبت داشته و در راستای شیطنت رسانه‌ای غرب و فریب‌خوردگان داخلی به جهاد تبیین پرداخته و دستاوردهای نظام را به تصویر بکشانند.

رحیمی در ادامه خطبه به مناسبت میلاد بزرگ حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: بهترین معرفت درباره شخص یا چیزی از معرفی بهترین معرف حاصل می‌شود و هیچ معرفی درباره حضرت علی (ع) چنان قرآن و عترت نیست، تعبیر قران کریم از حضرت تحت عنوان ولایت است ولایتی که موجب کمال دین و پایه تمام نعمت و اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول