اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

روحیه عدالت پذیری باید در جامعه و بین دانش آموزان تقویت شود

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: باید روحیه عدالت پذیری را در جامعه و بین دانش آموزان تقویت کنیم، نباید دانش آموزان را بی مسؤولیت و بی روحیه تربیت کنیم تا نسبت به حرکت‌ها و اتفاقات اطراف خود بی انگیزه نباشند.

روحیه عدالت پذیری باید در جامعه و بین دانش آموزان تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهرامروز در مراسم افتتاح دبیرستان دخترانه عترت قرچک اظهار کرد: تمام این تلاشها و زحمات و تجهیز فضا های آموزشی، برای آموزش نسل آینده و موفق بودن دانش اموزان در آینده است، وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است اگر این مسؤلیت را از آموزش و پرورش بگیریم هیچ کارایی ندارد.

وی گفت: در وظیفه آموزش و پرورش بعد از انقلاب مصوب شده است، تربیت و تعلیم دینی نسل آینده که بر عهده آموزش و پرورش است، باید در مسیر ایجاد روحیه دینی و اعتقادی گام برداریم و در مسیر ولایت مداری حرکت کنیم، تقویت استقلال فرهنگی یکی دیگر از وظایف قانونی و شرعی آموزش و پرورش است، یعنی باید دانش آموزان را از نظر استقلال فرهنگی تقویت کرد تا در مقابل نگاههای مختلف شناخت کافی داشته باشند.

نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا تصریح کرد: باید روحیه عدالت پذیری را در جامعه و بین دانش آموزان تقویت کنیم، نباید دانش آموزان را بی مسؤولیت و بی روحیه تربیت کنیم تا نسبت به حرکت‌ها و اتفاقات اطراف خود بی انگیزه نباشند.

نوش آبادی بیان کرد: باید به وظایف قانونی و شرعی خود در آموزش و پرورش عمل کنیم تا بتوانیم نسل شاداب و زنده را تحویل جامعه دهیم، چون که نسل شاداب باعث پیشرفت و توسعه جامعه می شود.

وی افزود: در شهرستان قرچک بیش از ۶۰ درصد مدارس فرسوده است، در این شهرستان نیاز به نهضت مدرسه سازی داریم تا مدارس را تجهیز و نوسازی کنیم، در کنار این نوسازی ها هم باید مدارس جدبد بسازیم. 

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های نظام و فرمایشات رهبری، جمعیت کشور باید به ۱۵۰ میلیون نفر برسد، نباید در حوزه مدرسه سازی کم کاری کنیم چون شاید این جمعیت به کندی رشد کند ولی کاهش جمعیت را نخواهیم داشت.

نوش آبادی در ادامه گفت: سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به دشت ورامین ثمرات زیادی داشت و دستوراتی را صادر کرد تا پروژه های نیمه کار تامین اعتبار شود.

وی در پایان گفت: باید وضعیت حقوق معلمان اصلاح شود، در کنار اصلاح حقوق معلمان باید شأن و منزلت معلم نیز حفظ شود چون معلمی شغل انبیاست.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول