اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حفظ قرآن توسط دوبانو با اختلاف سنی 51 سال/ بانوی 63 ساله دختر 12 ساله حافظ کل شدند+عکس

مهوش قاسم‌زاده و نازنین زهرا قاسمی اونجی مسن‌ترین و کم‌سال ترین حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در سال ۱۴۰۰ هستند که با حضور در دوره‌های این مؤسسه امسال حفظ کل قرآن را به پایان رساندند.

حفظ قرآن توسط دوبانو با اختلاف سنی 51 سال/ بانوی 63 ساله دختر 12 ساله حافظ کل شدند+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) امسال هم با وجود شیوع کرونا برنامه‌های حفظ قرآن را در مراکز شبانه‌روزی و شعب مؤسسه با قوت پی‌گرفت و حافظان قرآن این مؤسسه که در سال ۱۴۰۰ حفظ خود را به پایان رساندند، فارغ‌التحفیظی خود را در روز‌های آینده جشن می‌گیرند.

تربیت ۲۱۲ حافظ کل قرآن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان طی یکسال

امسال مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در اقدامی انقلابی ۲۱۲ حافظ کل قرآن کریم تربیت کرد و این افراد با قبولی در آزمون‌های پایانی گواهی حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند.

با نگاهی به حافظان قرآن امسال مؤسسه بیت‌الاحزان نام بانویی ۶۳ ساله و نوجوانی ۱۲ ساله به چشم می‌خورد که مسن‌ترین و کم‌سال‌ترین حافظان قرآن سال ۱۴۰۰ نام گرفتند.


قاسم‌زاده در کنار مربی‌اش در دوران حفظ قرآن

مهوش قاسم‌زاده بانوی ۶۳ ساله مسن‌ترین حافظ‌کل قرآن بیت‌الاحزان در سال ۱۴۰۰

مهوش قاسم‌زاده بانوی ۶۳ ساله اهل دستجه شهرستان فسا یکی از این افراد است که سه سال قبل با حضور در شعبه مؤسسه بیت‌الاحزان در این شهرستان کار حفظ قرآن کریم را آغاز می‌کند و در مدت سه سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شده و آزمون‌های پایانی را هم با موفقیت پشت سر می‌گذارد.

انس با قرآن سختی‌های حفظ را آسان می‌کند

این بانوی حافظ کل قرآن کریم که خواهر شهید غلامرضا قاسم‌زاده است. او درباره حافظ کل قرآن شدنش به فارس گفت: هدف اصلی من از پرداختن به حفظ قرآن خشنودی خداوند متعال، رضایت امام زمان (عج) و ادامه دادن راه شهدا و برادر شهیدم است و همین امر باعث شد تا بتوانم سختی‌های کار حفظ را پشت سر بگذارم، البته انس با قرآن شیرینی‌های فراوانی دارد و سختی‌های حفظ را آسان می‌کند.

آشنایی با تفسیر و مفاهیم قرآن از برکات حفظ بود

وی آشنایی با مفاهیم قرآن را یکی از برکات حفظ دانست و گفت: کار حفظ قرآن از آنجا برایم شیرین‌تر شد که در فرایند حفظ با تفسیر و مفاهیم قرآن هم آشنا شدم، همچنین سفر زیارتی کربلای معلا از دیگر برکات حفظ قرآن بود نصیبم شد.

بیت‌الاحزان برای همه اقشار و در همه سنین و با هر میزان سواد امکان حفظ قرآن را فراهم کرده است

این حافظ کل قرآن کریم با تقدیر از مسئولان و مربیان مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: یکی از ویژگی‌های بیت‌الاحزان این است که برای همه اقشار و در همه سنین و با هر میزان سواد امکان حفظ قرآن را فراهم کرده که جا دارد از زحمت‌کشان مؤسسه تقدیر و تشکر کنم.

نازنین‌زهرا قاسمی اونجی کم‌سال‌ترین حافظ قرآن سال ۱۴۰۰

به گزارش فارس نازنین زهرا قاسمی اونجی دیگر حافظ کل قرآن بیت‌الاحزان است که امسال با ۱۲ سال سن، حفظ کل قرآن را به پایان رساند و آزمون‌های حفظ را هم با موفقیت پشت‌سر گذاشت.

نازنین‌زهرا متولد سال ۱۳۸۸ تهران است که از حدود سه سال قبل با شرکت در برنامه‌های مسجد محل کار حفظ قرآن را آغاز می‌کند، اما در ادامه با مؤسسه بیت‌الاحزان آشنا شده و با حضور در دوره‌های غیر حضوری بیت‌الاحزان حفظ کل قرآن را به پایان می‌رساند.


نازنین زهرا قاسمی اونجی

سه حافظ کل قرآن در یک خانواده

سید محمدحسین و سید محمدجواد دو برادر نازنین‌زهرا هستند که آنها هم حفظ کل قرآن را در مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) به پایان رسانده‌اند.


سید محمدحسین قاسمی اونجی

 

 


سید محمدجواد قاسمی اونجی

 این حافظ نوجوان قرآن کریم درباره حافظ قرآن شدنش به فارس گفت: سال ۹۷ پیامکی در خصوص حفظ شبانه‌روزی یکساله قرآن کریم در مؤسسه بیت الاحزان دریافت کردیم و با تحقیقی که پدر و مادرم کردند، یکی از برادرانم تصمیم به نام‌نویسی در دوره کرد و از ابتدای سال ۹۸ در مرکز شبانه‌روزی حضرت ولیعصر (عج) تهران مشغول به حفظ قرآن کریم شد. پس از اتمام حفظ برادرم، من هم تشویق شدم در دوره‌های حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان شرکت کنم ولی با توجه به شرایط کرونایی در دوره حفظ تلفنی مؤسسه ثبت‌نام کردم.

خانواده و مربی‌ام مهم‌ترین عامل موفقیتم بودند

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل تشویق و موفقیتم خانواده هستند، گفت: البته کار حفظ قرآن را در مسجد محل آغاز کردم، اما با شیوع کرونا کلاس‌های مسجد تعطیل شد و حفظ قرآن را در دوره غیرحضوری بیت‌الاحزان ادامه دادم. همچنین رقابت و انجام پرسش و پاسخ با برادرانم و فضای قرآنی حاکم بر خانواده در پیشرفتم بسیار تأثیر مثبت داشت. البته از زحمات خانم شفیعی مربی‌ام نمی‌توان گذشت و جا دارد از ایشان هم تشکر کنم.

به گزارش فارس، مهوش قاسم‌زاده و نازنین زهرا قاسمی اونجی مسن‌ترین و کم‌سال ترین حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در سال ۱۴۰۰ هستند که ۵ اسفند در جشنواره جبرئیل امین در مشهد مقدس تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول