اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رزمایش مشترک روسیه-بلاروس آغاز شد+فیلم

در بحبوحه تحرکات غرب در مرز روسیه، مسکو از آغاز رزمایش مشترک 10 روزه روسیه در پایگاه‌های آموزشی بلاروس خبر داد.

رزمایش مشترک روسیه-بلاروس آغاز شد+فیلم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه ایالات متحده و همپیمانان غربی و ناتو این کشور در هفته‌های اخیر تحرکات خود را در مرز روسیه و اوکراین با هدف اعمال فشار به روسیه تشدید کرده‌اند، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه ۱۰ فوریه، ۲۱ بهمن ماه) از آغاز رزمایش مشترک نظامی روسیه و بلاروس تحت عنوان «عزم متحد ۲۰۲۲» خبر داد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در این خصوص گزارش داد که رزمایش مشترک روسیه و بلاروس با دو سامانه موشکی پدافند هوایی اس-۴۰۰ و پانتسیر-اس و ۱۲ فروند جنگنده سوخو ۳۵ روسیه در میدان‌های آموزش نظامی اوبوز-لسنوسکی، اوسیپوویچسکی، برستسکی، گوژسکی، دومانوسکی و پایگاه‌های هوایی بارانویچی، لونینتس، لیدا و ماچولیشچی در حال برگزاری است.

طبق گزارش رسانه‌های روس، در جریان برگزاری این رزمایش قرار است اقداماتی برای تقویت حفاظت از مرزهای دولتی برای جلوگیری از نفوذ گروههای شبه نظامی مسلح اتخاذ شود.

 

 

رزمایش فوق با توافق ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ «ولادیمیر پوتین» و «الکساندر لوکاشنکو» رؤسای جمهور روسیه و بلاروس از امروز آغاز شده است و به مدت ۱۰ روز تا ۲۰ فوریه (اول اسفند ماه) ادامه خواهد داشت.

مقام‌‌های بلاروس و روسیه اعلام کرده‌اند که رزمایش مشترک با هدف دفع حملات خارجی، حفاظت از مرزها و مبارزه با تروریسم و حفظ منافع دولت اتحادیه برگزار می‌شود.

رزمایش مشترک بلاروس و روسیه در حالی آغاز شده است که «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین نیز از تصمیم ارتش این کشور برای برگزاری رزمایش همزمان با رزمایش مشترک بلاروس و روسیه خبر داد. 

طبق این گزارش، اوکراین قصد دارد در رزمایش خود از هواپیماهای بدون سرنشین بایراکتار، سیستم ضد موشک و ضدتانک جاولین و موش های ضدتانک «انلاو» (NLAW) استفاده کند.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول