اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس یک هزار نظامی را برای کمک به اوکراین آماده‌باش قرار داد

دولت انگلیس به یک هزار نظامی دستور داد تا در صورت بروز بحران انسانی ناشی از هرگونه اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، در حالت آماده‌باش باشند.

انگلیس یک هزار نظامی را برای کمک به اوکراین آماده‌باش قرار داد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم تلاش‌های برخی کشورهای اروپایی و اتحادیه این قاره برای جلوگیری از کشیده‌شدن تنش‌زایی آمریکا با روسیه به جنگ در اوکراین، انگلیس اما با اقدامات تحریک‌آمیز همچنان به تنش‌ها دامن می‌زند.

پیش از دیدار «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با رهبران ناتو و لهستان در روز پنجشنبه، لندن به یک هزار نظامی دستور داد تا در صورت بروز بحران انسانی ناشی از هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین، در حالت آماده‌باش باشند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون به بروکسل و ورشو خواهد رفت تا بر لزوم پایبندی به اصول ناتو تاکید کند و در مورد راه‌هایی که انگلیس می‌تواند از اوکراین حمایت نظامی کند، بحث خواهد کرد.

وزرای خارجه و دفاع انگلیس نیز قرار است این هفته برای گفتگو با همتایان خود به مسکو بروند.

جانسون در بیانیه‌ای گفت: «بریتانیا در تعهد به امنیت اروپا تزلزل‌ناپذیر باقی می‌ماند. به عنوان یک اتحادیه، ما باید خطوط را مشخص کنیم و روشن باشیم که اصولی وجود دارد که بر اساس آن سازش نخواهیم کرد».

دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز چهارشنبه تکرار کرد که هرگونه تهاجم نظامی بیشتر روسیه به اوکراین احتمالاً باعث جابجایی اجباری گسترده مردم در مرزهای اروپا خواهد شد و کشورهایی مانند لهستان و لیتوانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. 

به نوشته رویترز، دفتر جانسون همچنین گفت که نخست‌وزیر انگلیس با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره پیشنهاد لندن برای تقویت دفاعی ائتلاف، از جمله افزایش دو برابری نیروها در استونی، جت‌های بیشتر رافال در جنوب اروپا، و دریانوردی کشتی‌های گشتی ترنت و تایپ گفتگو خواهد کرد.

پیش از این نیز ارتش آمریکا یک گروه بزرگ از نظامیان خود را که در آلمان مستقر بودند، برای تقویت جناح شرقی ناتو و حمایت از اوکراین در برابر روسیه، به رومانی منتقل کرد. (جزئیات بیشتر)

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول