اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعتیاد زنان از بین رفتن و فروپاشی خانواده ها را به دنبال خواهد داشت

مدیر کل زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: توجه به وضع اعتیاد زنان به نظر بسیار مهم است و باید روی آن سرمایه گذاری ویژه‌ای به لجاظ فکری و ساختاری صورت بگیرد. زیرا اعتیاد زنان از بین رفتن و فروپاشی خانواده ها را به دنبال خواهد داشت.

اعتیاد زنان  از بین رفتن و فروپاشی خانواده ها را به دنبال خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، طاهره طهماسبی مدیر کل زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در مراسم اولین مرکز اقامتی بهبودی اعتیاد بانوان در نیشابور گفت: توجه به وضع اعتیاد زنان به نظر بسیار مهم است و باید روی آن سرمایه گذاری ویژه‌ای به لجاظ فکری و ساختاری صورت بگیرد. زیرا اعتیاد زنان  از بین رفتن و فروپاشی خانواده ها را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: افتتاح چنین مراکزی باعث خوشحالی نیست، اما این واقعیت جامعه است

طهماسبی خاطرنشان کرد: اعتیاد بیماری خطرناکی است که در جهان و کشور ما همه گیر است. اما اعتیاد زنان یک تفاوت عمده دارد با اعتیادی که در بین مردان اتفاق می‌افتد. با اعتیاد مردان اگرچه خانواده دچار بحران شدیدی می‌شود، اما بنیان خانواده با حضور مادر حفظ می‌شود‌. اما زمانی که زنان دچار اعتیاد شده و در چرخه زوال قرار می‌گیرند. جز آسیب به خودشان، خانواده هم به طور کامل دچار اضمحلال می شود‌.

وی افزود: در موضوع اعتیاد  ۲ علت اصلی متصور است. فقر اقتصادی و فقر فرهنگی که هر دو این عوامل سبب رواج و شیوع اعتیاد در بین زنان و دختران شده است.

طهماسبی در ادامه گفت: معمولا بانوانی که دچار اعتیاد می‌شوند به ویژه معتادان متجاهر ۳ نیاز ویژه دارند،  اشتغال، سرپناه و حمایت خانواده. ما این ۳ بخش را در مراکز ماده ۱5 و ۱6 مشهد به صورت خانه‌های بین‌راهی طراحی کردیم‌. بخشی از بانوانی که که از مراکز ماده ۱۶ ترخیص می‌شوند در این خانه‌های بین‌راهی در فضایی مشابه منزل اسکان داده، آموزش می‌گیرند تا ارتباطی سالم بین آنها و خانواده‌هایشان ایجاد شود.

وی در خصوص آمار زنان معتاد در استان خراسان‌رضوی گفت: آمار رسمی در این خصوص وجود ندارد. اما آنچه مسلم است، سن اعتیاد در بسیاری از مناطق استان خراسان رضوی پایین آمده است.

برنامه ریزی برای جلوگیری از اعتیاد جوانان

علی صدر رئیس بهزیستی نیشابور نیزدر حاشیه این مراسم گفت: این مرکز تنها مرکز فعال ویژه بانوان در نیشابور است که با مشارکت بخش خصوص و اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده است.

وی  افزود: این مرکز باران با ظرفیت ۳۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرده است. در این مرکز سم‌زدایی، نگهداری شبانه‌روزی، پیگیری پس از ترخیص برای بانوان معتاد انجام می‌شود. مدت اقامت در این مرکز ترک اعتیاد از یک تا ۳ ماه یصورت خودمعرف و داوطلبانه در قالب ماده ۱۵ است.

صدر خاطرنشان کرد: سال گذشته یک مرکز اجباری برای آقایان راه اندازی کردیم و جای مرکز اقامت ترک بانوان خالی بود.

وی در ادامه گفت: بهزیستی نیشابور در کنار این مرکز، تمرکز جدی بر برنامه‌های آگاهانه و پیشگیرانه برای دانش آموزان دارد که با کمک اداره آموزش و پرورش در مدارس پیگیری می کنیم. همچنین یک سری آموزش‌ها برای خانواده‌های جوان جهت جلوگیری از اعتیاد و آسیب هایی که امروزه در جامعه شاهد آن هستیم در نظر گرفته‌ایم که در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول