اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هدفگذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری در کشور

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدفگذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری در کشور خبر داد.

هدفگذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی حسین رعیتی فرد ظهر امروز در یادواره شهدای کارگری دلیجان با بیان اینکه جامعه کارگری ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است اظهار کرد: کارگران علیرغم اینکه دچار مشکلات معیشتی بودند، هم در زمان انقلاب هم جنگ تحمیلی و چه الآن که با جنگ اقتصادی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی طرف هستیم همیشه پرتلاش بودند و اجازه ندادند کشور با بحران رو به رو شود و چرخ تولید از حرکت بایستد.

وی افزود: امروز واحدهای تولیدی حکم همان سنگر در زمان هشت سال دفاع مقدس را دارد و نباید اجازه داد این سنگرها از دست برود.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز باید با خرید کالای ایرانی باکیفیت هم از کارگران و هم از رونق تولید حمایت کرد ادامه داد: کارگران و کارفرمایان بال‌های تولید هستند و بنا داریم با برگزاری جلسات شورای عالی کار به صورت منظم درصدد رفع مشکلات آنان برآییم.

معاون وزیر کار با بیان اینکه کشورمان قبل از انقلاب واردکننده دارو بود خاطرنشان کرد: به برکت جمهوری اسلامی و تخصص دانشمندان و تیکه بر توان داخلی امروز اکثر داروها، سیمان و فولاد نیز در کشور خودمان تولید می‌شود.

رعیتی فرد با بیان اینکه ما در گذشته ۷۰ درصد لوازم خانگی را وارد می‌کردیم ادامه داد: امروز توانستیم با توان و تخصص داخلی لوازم خانگی مورد نیاز کشور را بومی‌سازی کنیم.

وی جمعیت بیمه‌شده جامعه کارگری را بیش از  ۱۰ میلیون نفر عنوان کرد و یادآور شد: جمعیت۳.۶ میلیون نفری بازنشسته تأمین اجتماعی و ۱.۶ میلیون نفر بازنشسته خدمات کشوری جامعه هدف وزارت کار هستند و تلاش داریم تا به جامعه کارگری و کارفرمایی خدمات ارائه دهیم.

معاون وزیر کار مهمترین مشکلات کارگران را معیشت، مسکن و امنیت شغلی برشمرد و اظهار داشت: باید با همکاری و هم‌افزایی با شرکای اجتماعی دغدغه‌های این قشر را در جلسات شورای عالی کار پیگیری و رفع کنیم و با و تشریک مساعی برای حقوق کارگران به تصمیم خوبی برسیم.

رعیتی فرد با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در دستور کار شورای عالی کار قرار دارد تصویب آئین‌نامه‌های تعاونی‌های مصرف کارگری است، ادامه داد: به دنبال این هستیم تا با تشکیل تعاونی، تأمین مسکن این قشر که از اولویت‌های دولت نیز هست را پیگیری کنیم و به هدف‌گذاری ۲۰۰ هزار مسکن کارگران برسیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول