اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لندن خطاب به مسکو؛ «اشتباه» در اوکراین یعنی تحریم و انزوا

وزیر دفاع انگلیس ضمن هشدار به روسیه درباره «حمله به اوکراین» خبر داد، لندن ۳۵۰ نظامی دیگر به لهستان می‌فرستد.

لندن خطاب به مسکو؛  «اشتباه» در اوکراین یعنی تحریم و انزوا

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه تحرکات آمریکا و متحدانش در قبال اوکراین و تهدید روسیه به اعمال تحریم‌های بی سابقه انگلیس از اعزام تعداد بیشتری از نظامیان این کشور به لهستان خبر داد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در جریان سفر روز دوشنبه (دیروز) خود به ورشو پایتخت لهستان و دیدار با همتای لهستانی خود درباره تنش‌های غربی‌ها با روسیه بر سر اوکراین که با لهستان مرز مشترک دارد، اظهارنظر کرد.

به گزارش وبگاه «پالتیکو»، این مقام ارشد انگلیس در دیدار با «ماریوسز بلاسزاک» وزیر دفاع لهستان بار دیگر هشدارهای غربی‌ها به روسیه درباره تبعات حمله ادعایی این کشور به اوکراین را تکرار و اعلام کرد که در صورت انجام این حمله، روسیه منزوی خواهد شد.

وزیر دفاع انگلیس به روسیه درباره تحریم و انزوای روسیه در نتیجه «اشتباه احمقانه» در حمله به اوکراین هشدار داد.

 

وزیر دفاع انگلیس همچنین در کنفرانس خبری مشترک با حضور همتای لهستانی خود در ورشو خبر داد که این کشور عضو ناتو تعداد ۳۵۰ نظامی دیگر را به لهستان اعزام خواهد کرد تا به ۱۰۰ نظامی انگلیسی که هم اکنون در لهستان حضور دارند، ملحق شوند.

به ادعای بن والاس، تصمیم انگلیس برای اعزام تعداد بیشتری از نیروهای نظامی به لهستان، «برای نشان دادن این است که می‌توانیم با هم کار کنیم و سیگنالی قوی ارسال کنیم که بریتانیا و لهستان در کنار هم هستند».


والاس سمت راست و بلاسزاک سمت چپ تصویر

 

همزمان با ادامه ادعاهای غرب درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین، رسانه‌ها از ورود نظامیان آمریکایی به لهستان در همسایگی اوکراین خبر دادند. پیش از این «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از تقویت متحدان واشنگتن در شرق اروپا و طرح پنتاگون برای اعزام هزاران نظامی آمریکایی به لهستان، رومانی و آلمان خبر داده بود. 

بعد از اقدام آمریکا در اعزام نیروی نظامی به لهستان، انگلیس هم به این کشور همسایه اوکراین، نیروی نظامی می‌فرستد.

 

پیشتر پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرده بود که ۱۷۰۰ نفر از نظامیان آمریکایی از تیپ هوابرد هشتاد و دوم ارتش ایالات متحده آمریکا مستقر در پایگاه «فورت براگ» در کارولینای شمالی به لهستان اعزام خواهند شد.

وزیر دفاع انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با همتای لهستانی گفت که اگر روسیه مرتکب «اشتباه احمقانه حمله به کشور مستقلی شود که از طریق اراده آزاد خود تمایل دارد نه تنها بخشی از ناتو باشد، بلکه تمایل خود را برای انجام کارها به شیوه خود ابراز کرده است، مسکو باید منتظر تحریم، انزوا و "ناتوی بیشتر" باشد».

«ماریوسز بلاسزاک» وزیر دفاع لهستان در این نشست اعلام کرد، ورشو و لندن آماده اتخاذ تصمیمات بیشتر به صورت دوجانبه یا از طریق ناتو برای «جلوگیری از تهاجم روسیه به اوکراین» هستند. وی افزود: «بر اساس تجربه تاریخی، تنها بازدارندگی قاطع می‌تواند هرگونه تجاوز احتمالی روسیه را متوقف کند...سیاست مماشات تنها دشمن بالقوه را به انجام کاری تشویق می‌کند».

وزیر دفاع لهستان خطاب به کشورهای عضو ناتو گفت، در برابر روسیه مماشات نکنید و به صورت قاطع بازدارندگی کنید.

 

اظهارات وزیر دفاع انگلیس و لهستان علیه روسیه در رابطه با اوکراین و ادعای تدارک مسکو برای حمله به این کشور در شرایطی انجام شده که مقام‌های روسیه با رد ادعاهای مقامات غربی درباره حمله به اوکراین آن را در راستای تلاشهای آمریکا و ناتو برای تشدید نظامیگری در شرق اروپا خوانده‌اند.

مسئولان ارشد روس به رغم تکذیب تدارک مسکو برای حمله به اوکراین، درباره تبعات جدی عضویت اوکراین در ناتو هشدار داده‌ و اعلام کرده‌اند روسیه به منظور دفاع از منافع امنیتی و رفع نگرانی‌های خود به کی‌یف، واشنگتن و متحدانش پاسخ مقتضی را خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول