اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین در منگنه شرق و غرب؛ کی‌یف باید مثل ایران مستقل رفتار کند

هم‌زمان با بالا گرفتن تنش‌ها در قبال اوکراین، یک استاد دانشگاه اوکراین و فیلسوف به کی‌یف توصیه کرد مستقل رفتار کند و سیاست «نه شرقی نه غربی» را در پیش گیرد.

اوکراین در منگنه شرق و غرب؛ کی‌یف باید مثل ایران مستقل رفتار کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از اوکراین، با بالا گرفتن گرفتن تنش‌ها، آمریکا و دولت‌های غربی با ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به منطقه وعده داده‌اند در صورت حمله احتمالی روسیه، از اوکراین حمایت خواهند کرد. آیا اوکراین می‌تواند به وعده‌عای غرب اعتماد کند؟

روسیه که هزاران نیروی نظامی در مرزهای غربی خود مستقر کرده است، اعلام کرده که قصدی برای حمله به اوکراین ندارد اما (روسیه) نگران گسترش ناتو در منطقه است. از سوی دیگر ترکیه به عنوان یک عضو ناتو، در سفر رجب طیب اردوغان به کی‌یف، پیشنهاد میانجیگری میان روسیه و اوکراین را داده است.

آیا اوکراین می تواند به وعده‌عای غرب اعتماد کند؟ احتمال حمله روسیه به اوکراین چقدر جدی است و آیا اساسا ترکیه می‌تواند میان دو همسایه اسلاو میانجیگری کند یا اینکه آنکارا خودش یک طرف این مناقشه است؟ راه حل برون رفت از بحران چیست و چگونه سایه جنگ از سر اوکراینی‌ها دور می‌شود.

 

 

برای پاسخ به این سوالات، با «ادوارد یوروچنکو» استاد دانشگاه، فیلسوف و تحلیلگر مسائل سیاسی مصاحبه کردیم. به نظر او، اوکراین باید به سیاست «نه شرقی نه غربی» جمهوری اسلامی ایران رجوع کند و برای برون رفت از بحران، رفتار مستقل تهران را در پیش بگیرد.

احسان رفاهی-اوکراین

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول