اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حقوق بشر محور دیدار وزیر خارجه قزاقستان با مقامات سازمان ملل و اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه قزاقستان به طور جداگانه با رئیس منطقه ای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در امور آسیای مرکزی و نماینده ویژه اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو کرد.

حقوق بشر محور دیدار وزیر خارجه قزاقستان با مقامات سازمان ملل و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی»، وزیر امور خارجه قزاقستان با «ریشارد کامندو»، رئیس منطقه ای کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل و «تبری هاکلو»، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی به طور جداگانه ملاقات کرد.

در دیدار تلئوبردی و کامندو دستور کار مهم همکاری قزاقستان با نهادها و سازوکارهای حقوق بشر سازمان ملل بررسی شد.

تلئوبردی تاکید کرد که تعامل با کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد و سازوکارهای مستقل در زمینه حقوق بشر که زیر نظر ملل متحد فعالیت می‌کنند، یکی از ابعاد اولویت دار همکاری «نورسلطان» با این سازمان بین المللی است.

در این راستا، طرف قزاق با اشاره به اهمیت آغاز عضویت سه ساله خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل قصد خود را برای شرکت در چهل و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد.

وی طرف مقابل را در مورد علل و پیامدهای حوادث ماه ژانویه در قزاقستان و همچنین اقدامات جامع دولت این کشور برای تضمین اجرا تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر مطلع و اطمینان داد که هرگونه اطلاعات در مورد نقض حقوق بشر، از جمله بازداشت‌های غیرقانونی، به طور کامل بررسی خواهند شد.

کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل برای آسیای مرکزی آمادگی خود برای کمک در اجرای مرحله جدید اصلاحات رئیس جمهور قزاقستان، ابراز داشت.

در دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان با «تری هاکالو»، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور آسیای مرکزی تقویت مشارکت استراتژیک چند جانبه بین دو طرف بررسی شد.

طرفین اذعان کردند که پلت فرم «آسیای مرکزی – اتحادیه اروپا» و سازوکار همکاری دوجانبه در قالب تجربیات پیشرفته اروپایی در زمینه توسعه اقتصادی پایدار، تقویت امنیت مرزها، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز برای منطقه سود عملی دارد.

شرکت کنندگان این دیدار همچنین به علاقه مشترک خود برای برگزاری تحقیقات عینی توسط سازمان‌های مجری قانون قزاقستان در مورد رویدادهای ماه ژانویه در این کشور و بررسی کامل شکایات در مورد نقض حقوق بازداشت شدگان اشاره کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول