اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سردخانه کشاورزی کوهدشت افتتاح شد/ نیاز لرستان به ٢٠٠ هزار تُن فضای سردخانه‌ای دیگر

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در استان، به ٢٠٠ هزار تن فضای سردخانه‌ای دیگر نیاز داریم.

سردخانه کشاورزی کوهدشت افتتاح شد/ نیاز لرستان به ٢٠٠ هزار تُن فضای سردخانه‌ای دیگر

به گزارش خبرنگار فارس از کوهدشت، سردخانه محصولات کشاورزی کوهدشت پیش از ظهر امروز با حضور مسوولان ارشد استان به بهره برداری رسید.

اسفندیار حسنی‌مقدم رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان در این مراسم اظهار کرد: یکی از خلاهای استان که سنوات گذشته نسبت به این موضوع غفلت شده بحث سردخانه‌ محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه قریب به ۳۰۰ هزار تن تولید محصولات باغی یا سردرختی در استان داریم، افزود: همچنین نزدیک به ۷۰۰ هزار تن تولید محصولات صیفی و سبزی‌جات داریم.

حسنی‌مقدم از تولید تقریبا ۳ میلیون تن تره‌بار در لرستان خبر داد و گفت: این محصولات جهت نگه‌داری به نیازمند سردخانه بالای صفر و زیرصفر هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که به ۲۰۰ هزار تن فضای انباری به شکل سردخانه نیاز داریم که ظرفیتی حدود ۲۵ درصد محصولات ما است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در استان ۲۵ هزار تن فضای سردخانه‌ای بالای صفر و ۵ هزار تن زیر صفر داریم و از سال گذشته نهضتی برای توسعه فضاهای سردخانه‌ای را آغاز کرده‌ایم.

حسنی‌مقدم ادامه داد: به ۲۰۰ هزار تن فضا نیاز داریم و هم‌اکنون مجوز ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن را صادر کرده‌ایم که البته از سرمایه‌گذار توانمند در این حوزه استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از بالا بودن میزان ضایعات محصولات کشاورزی در استان خبر داد و در ادامه گفت: اگر از ۳۰ تا ۴۰ درصد ضایعات حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد را کاهش دهیم به ازای هر ۱۰ درصد، مثل این است که حدود ۱۰۰ هزار تن به تولیدمان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به پروژه سردخانه محصولات کشاورزی کوهدشت نیز اظهار کرد: حجم این طرح ۳۰۰ تن بوده که در سال هزار تن ذخیره دارد و با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۷ نفر را فراهم کرده است و برای ۳ میلیارد تومان تسهیلات نیز به بانک عامل معرفی شده است.

حسنی‌مقدم در پایان با اشاره به ظرفیت کشاورزی کوهدشت گفت: در این شهرستان بزرگترین مجتمع انارستان را با حجم ۷۰ هزار تن تولید محصول داریم که ۳۰ نوع ژنوتیپ هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول