اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اتاق گفت‌وگوی اولیا در مدارس ایجاد شد/ افتتاح ۱۲ مرکز جامع آموزش‌های تخصصی خانواده

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از افتتاح اتاق ویژه گفت‌وگوی اولیا در تعدادی از مدارس خبر داد.

اتاق گفت‌وگوی اولیا در  مدارس ایجاد شد/ افتتاح ۱۲ مرکز جامع آموزش‌های تخصصی خانواده

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: امروز هفتمین روز از دهه فجر است که تکریم مقام زن و خانواده نامیده شده است؛ همانطور که می‌دانید موضوع تکریم خانواده از موضوعات مورد توجه آموزش خانواده بوده و قدمت ۷۰ ساله دارد.

وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان در حدود بیش از یکسال است که مجری بسته تحولی «مدرسه کانون تربیتی محله» است؛ یعنی کارکرد تربیتی مدرسه به حدی برسد که محیط اطراف خود را واکسینه کند و آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد.

عباسپور افزود: با توجه به اینکه والدین حلقه واسط مدرسه و محله است، مدیریت این بسته تحولی به انجمن اولیا و مربیان واگذار شد؛ بر همین اساس در هر شهرستان یک مدرسه یعنی ۷۲۳ مدرسه انتخاب شد و ۱۶ جلسه توجیهی برای مدیران مدارس برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه از هر استان یک مدرسه که فعالیت شاخص داشتند، انتخاب کردیم و تجلیل می‌شود، افزود: دومین برنامه، اتاق ویژه اولیاست؛ چرا که باید جایگاه والدین در مدرسه دیده شود.  در این اتاق، کتاب‌هایی برای مطالعه اولیا پیش‌بینی شده و هدف، تکریم اولیا جهت حضور در مدرسه است که امروز ۱۰ مدرسه در هر استان افتتاح می‌شود.

وی به فعالیت مرکز جامع مشاوره و آموزش‌های تخصصی خانواده اشاره کرد و گفت: این مراکز قبلاً وجود داشت ولی تلاش کردیم فعالیت ۱۰ هزار مدرس نظام‌مند شود و یک پایگاه علمی و آموزش خانواده داشته باشیم. در ۱۲ استان توانستیم ۱۲ مرکز را ایجاد کنیم که ۸ مرکز امروز افتتاح می‌شود.

عباسپور به تولیدات رسانه‌ای انجمن اشاره کرد و ادامه داد: امروز ۲۲ کتاب جدیدالتألیف را رونمایی می‌کنیم و انواع محتوا برای آموزش خانواده در کانال انجمن اولیا و مربیان داریم که ۲.۵ میلیون نفر در این کانال عضو هستند. 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول