اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

افزایش بستری واکسن نزده‌ها در آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها / عدم تمایل 15 درصد از خوزستانی به تزریق واکسن

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیشتر افراد بستری در بخش آی سی یو واکسن نزده‌اند و 15 درصد از خوزستانی تمایلی به تزریق واکسن ندارند.

افزایش بستری واکسن نزده‌ها در آی‌سی‌یو  بیمارستان‌ها  / عدم تمایل 15 درصد از خوزستانی به تزریق واکسن

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به موج کرونای اُمیکرون در خوزستان اظهار کرد: کسانی که علائمی مشابه سرماخوردگی مانند گلو درد، کوفتگی بدن و سرفه دارند ولی فاقد تنگی نفس و تب بالا هستند، بهتر است در خانه بمانند چرا که تجمع افراد در مراکز نمونه گیری و مراکز درمانی ریسک انتقال عفونت به افرادی که هنوز آلوده نشده‌اند را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از جمعیت هدف خوزستان تمایلی به زدن واکسن ندارند، افزود: بیش از ۱۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال خوزستان هنوز واکسن نزده اند. همچنین بیش از ۱۵ درصد افراد در دریافت نوبت دوم تاخیر داشته و ۵۷ درصد نیز هنوز دُز سوم خود را تزریق نکرده اند. از مردم درخواست می‌کنیم که هر چه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مراقبت‌های خانگی برای بهبود علائم شبه سرماخوردگی گفت: استفاده از مایعات، مسکن، شربت ضد سرفه و استراحت بهترین راه برای بهبودی این بیماران است اما اگر فرد دچار علائم شدیدی مثل تنگی نفس شد باید به بیمارستان مراجعه کند.

وی با بیان اینکه در موج جدید بیماری، کودکان با میزان بالاتری مبتلا می شوند، گفت: کودکان با علائم شدید نیاز به بستری دارند. حدود ۲۰ درصد از مبتلایان استان کودکان زیر ۱۸ سال هستند که حدود ۱۵ درصد آنها زیر پنج سال سن دارند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان زیر ۱۲ سال به تازگی وارد چرخه واکسیناسیون شده و بیشتر آنها هنوز واکسن نزده اند، از والدین تقاضا می‌شود حتما نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

وی همچنین یادآور شد: تاکنون حدود ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده که از این تعداد ۸۴.۵ درصد نوبت اول، ۷۱ درصد نوبت دوم و ۲۶ درصد نوبت سوم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و دو شهرستان آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول