اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

احداث و تکمیل فوری تصفیه خانه های پیرامون سد ماملو در مجلس پیگیری می شود

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت:۳۵ درصد از آب شرب تهران از سد ماملو تامین می شود و نیاز است که هر چه سریعتر تصفیه خانه های شهرهای پیرامون احداث و یا تکمیل شود و به بهره برداری کامل برسد.

احداث و تکمیل فوری تصفیه خانه های پیرامون سد ماملو در مجلس پیگیری می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سمیه رفیعی در حاشیه  بازدید پیش از ظهر امروز خود از تالاب سد ماملو که با حضور سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از مسئولین مربوطه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب ها انجام شد، با اشاره به اینکه این بازدید با هدف بررسی معضلات موجود در تالاب های اطراف تهران صورت گرفت، افزود: وجود تالاب ها به لحاظ تلطیف فضای محیط زیستی و ارتقای اکوسیستم طبیعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر وجود تالاب ها به عنوان یکی از غنی‌ترین ساختارهای اکوسیستم با ظرفیت ها و ویژگی های منحصر بفرد و همچنین تامین آب شرب بسیار مورد توجه است.

رفیعی با بیان اینکه وجود تالاب ها در اطراف کلان شهری مانند تهران با همه پیچیدگی هایی که دارد، اهمیت تالاب ها را دوچندان می‌کند، اظهار کرد: موضوع دیگری که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت بحث تصفیه خانه های اطراف سد ماملو و موضوع ورود فاضلاب به این سد بود.

نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه بر اساس نمونه برداری های انجام شده از سوی محیط زیست استان تهران و اظهارات کارشناسان مربوطه، کیفیت آب این سد در حال حاضر در حد مطلوب است، تصریح کرد: البته با توجه به اینکه رودخانه های دماوند و جاجرود سرشاخه های اصلی این تالاب بوده و ۳۵ درصد از آب شرب تهران نیز از این سد تامین می شود، نیاز است که هر چه سریعتر تصفیه خانه های شهرهای پیرامون احداث و یا تکمیل شود و به بهره برداری کامل برسد.

رفیعی همچنین تاکید کرد: در این راستا نظرات کارشناسی و توصیه های دلسوزانه محیط زیست و همچنین ملاحظات قانونی باید به لحاظ سلامت شهروندان مورد توجه اکید قرار گیرد.

وی  خاطرنشان کرد: با توجه به روند بارگذاری جمعیتی تهران اگر توجه لازم به احداث و بهره‌برداری از تصفیه خانه ها صورت نگیرد قطعا در آینده با مشکلات قابل توجهی روبرو خواهیم شد و ما با جدیت و قاطعیت احداث این تصفیه خانه ها را در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه با حضور در پاسگاه سرمحیط بانی باغشاد پارک ملی خجیر با محیط بانان این پاسگاه دیدار و گفتگو کرد. بازدید از  بخش هایی از حوزه آبریز رودخانه حفاظت شده جاجرود نیز از دیگر برنامه های رفیعی بود.

لزوم توجه بیشتر به محیط زیست شکننده پایتخت

در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران  گفت: مشکلات محیط زیستی پایتخت ناشی از عدم دوراندیشی گذشتگان و بی دقتی به موضوعاتی همچون آمایش سرزمین است.
          
 سعید محمودی گفت: ورود مجلس به معضلات محیط زیست استان تهران، ظرفیت و پشتوانه مناسبی برای حل سریعتر این مشکلات است.
وی افزود : مشکلات محیط زیستی پایتخت ناشی از عدم دوراندیشی گذشتگان و بی دقتی به موضوعاتی همچون آمایش سرزمین است.

محمودی با بیان اینکه تبعات مشکلات محیط زیستی حال حاضر برای مدت ها باقی خواهد ماند افزود: از جمله این معضلات بحث بارگزاری های بیش از توان اکولوژیکی و زیستی است که نمود آن در مشکلات کنونی حوزه آبریز رودخانه جاجرود و سد ماملو بطور نمونه، ملموس و آشکار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه تاکید کرد: اگر امروز همکاری مناسبی از سوی همه دستگاه های اجرایی، قانونگذار و قضایی و همه مردم و ذینفعان صورت نگیرد، زندگی آیندگان در پایتخت با اختلال و مشکلات عدیده ای همراه خواهد شد.

محمودی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت تالاب و سد ماملو به نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار همراهی بیشتر مجلس و دولت برای رفع مشکلات محیط زیستی در استان تهران شد و تصریح کرد: وجود مشکلات و مخاطرات محیط زیستی زیبنده پایتخت کشور و شهروندان نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول