اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

شاخص‌های جریان‌ تحریف انقلاب اسلامی

آنچه در این برهه یعنی آستانه گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مطرح بوده شناسایی جریان تحریف آن است که چطور می‌توان این جریان‌ها را شناخت و با آن مقابله کرد.

شاخص‌های جریان‌ تحریف انقلاب اسلامی

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ یک پرسش اساسی آن هم در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران این بوده که چطور می‌توان جریان‌های تحریف انقلاب اسلامی را شناخت و به مقابله با آن پرداخت؟

حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اینگونه راه‌های شناخت با جریان‌های تحریف را بیان کرد: طبیعی‌ست که برای شکل‌گیری هر حرکت و جریانی باید شاخص‌هایی لحاظ شود تا بتوان در آن مسیر و جریان گام نهاد. همان‌طور که وقتی یک معمار می‌خواهد ساختمانی بنا کند به طور حتم طراز و شاخصی را در نظر می‌گیرد تا بتواند کار را پیش ببرد و ساختمانی با عیب و نقص کمتری بنا کند. یا به عنوان مثال وقتی کالایی ساخته می‌شود به طور حتم باید نشان استاندارد داشته باشد تا مردم به آن اعتماد کرده و آن کالا را خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: سنجش یک فرد یا یک جریان هم به همین بهره‌مندی از شاخص‌ها بستگی دارد و علی‌القاعده براساس عقل و شرع برای حرکت‌های انقلابی نیز چون انقلاب اسلامی باید شاخص‌هایی تعریف و تدوین شود و هر فرد و جریانی که همسو و همگام با این شاخص‌ها یعنی انقلاب و بنیان‌گذار آن  باشد انقلابی است و هر فردی که همسو نباشد مخالف آن به حساب می‌آید.

همچنین از همه مهم‌تر اینکه نباید پیروی از شاخص‌های انقلاب فقط به گفتار باشد و بلکه در عمل هم باید این اتفاق بیفتد یعنی هر فردی و جریانی که عکس خواست امام(ره) و مردم که برای شکل‌گیری ایران اسلامی قیام کرده، هزینه‌های جانی و مالی بسیاری دادند به طور حتم در این خط و حرکت جای ندارد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آن چه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مردم ایران برای آن در سال ۵۷ قیام کردند گفتمان ناب اسلامی بود و این گفتمان شاخص و سنجه‌ای برای انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید که از جمله این شاخص‌ها می‌توان به فسادستیزی، مبارزه با ظلم و استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار است، شهادت‌طلبی، عدالت‌طلبی، دستیابی به قلعه‌های علم و پیشرفت و... اشاره کرد.

نصیرایی، اصل و اساس این شاخص‌ها را استقلال و آزادی دانست که با پیروزی انقلاب اسلامی به آن دست یافتیم.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، هر حرکتی در جامعه شکل بگیرد اگر مطابق با شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی و رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران باشد مورد پذیرش و هر حرکتی که مطابق این شاخص نباشد مردود است.

انتهای پیام ۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول