اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

سعید جلیلی مطرح کرد

تحریف انقلاب و خالی شدن از محتوای دینی، تهدید امروز انقلاب اسلامی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اندیشمندی آمریکایی می‌گوید امروز برای مقابله با پدیده انقلاب اسلامی، یا باید حرکتی مثل طالبان و القاعده در مقابل آن راه بیندازیم و یا اسلام را از محتوا به‌گونه‌ای خالی کنیم که تبدیل به اسلام لیبرال شود.

تحریف انقلاب و خالی شدن از محتوای دینی، تهدید امروز انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس سعید جلیلی پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی با محوریت تبیین منشور روحانیت و حوزه انقلابی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ملت ما به هر میزان که دعوت خدا را لبیک گفته، حیات گرفته است، اظهار کرد: آنچه ملت ما به آن لبیک گفت، اسلام ناب بود که آن اسلام ناب، حاصل قرن‌ها تلاش علما و حوزه‌های علمیه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه چنین حرکت مقدسی، مخالفینی نیز دارد افزود: طبیعی است که شیاطین در برابر یک حرکت خالص دینی ساکت نمی‌نشینند؛ اولین تلاش آنان برای مخالفت، استفاده از سخت‌افزار است که انقلاب ما هم شاهد این حرکت بود و همه این‌ها نشانه بی‌صبری دشمن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام راحل بارها بر دو مفهوم «اسلام ناب» و «اسلام آمریکایی» تأکید داشته‌اند، ادامه داد: ایشان به‌کرات بیان می‌کنند آنچه موفقیت برای اسلام رقم زد اسلام ناب است که در برابر آن اسلام آمریکایی قرار دارد.

وی، یکی از خطرهایی که انقلاب را تهدید می‌کند، تحریف انقلاب و خالی شدن محتوای دینی و اسلامی آن دانست و اظهار داشت: حدود 17 سال پیش، اندیشمندی آمریکایی مقاله‌ای نوشت و در آن اشاره کرد که ما امروز برای مقابله با این پدیده دو راه بیشتر نداریم، یا در برابرش حرکتی مثل طالبان و القاعده راه بیندازیم که راحت سرکوب شود و یا اینکه اسلام را از محتوا به‌گونه‌ای خالی کنیم که تبدیل به اسلام لیبرال شود.

وی به اشاره به اجرایی شدن این دو حرکت، افزود: آنان می‌بینند در هر صحنه‌ای که اراده‌شان یک‌طرف بوده و اسلام ناب طرف دیگر، موفقیت با اسلام ناب بوده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحریف و سرکوب حرکات اسلامی در منطقه، تصریح کرد: نه در تحریف و نه در سرکوب انقلاب اسلامی موفق نبوده‌اند، زیرا دیدند که با یک پدیده جدید و جدی مواجهند.

جلیلی ادامه داد: آن روز که نهالی نورس بودیم نتوانستند، امروز که به درختی 40 ساله و تنومند تبدیل شده‌ایم، فهمیده‌اند که مبارزه جواب نمی‌دهد و بهترین کار این است که ما را از اصل مبارزه منصرف کنند. 

وی با بیان اینکه اگر دشمن نتوانست ما را از مبارزه منصرف کند، هدفش انحراف مبارزه است، گفت: در همین راستا، گروهک‌های تروریستی را ایجاد کردند، اما ملت ما در همین زمینه هم موفق بوده است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر تمدن‌سازی پس از دولت‌سازی و ملت‌سازی اظهار داشت: حرکت ما یک حرکت موقت نیست، بلکه یک افق دراز مدت دارد. 

جلیلی انقلاب اسلامی را مولود حوزه‌های علمیه دانست و ادامه داد: برای رشد انقلاب هم حوزه‌ها یک نقش بزرگ دارند تا بتوانند این موفقیت پیش آمده را ادامه دهند. 

وی با تاکید بر اینکه نگرانی دشمن فقط مقاومت ما نیست، بلکه پیشرفت ماست، خاطرنشان کرد: یک نویسنده آمریکایی می‌گوید، انقلاب اسلامی نشان داده که نه تنها بدون آمریکا می‌توان پیشرفت کرد، بلکه در مبارزه با آمریکا هم می‌توان موفق بود. 

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر امروز نفهمیم چه چیزی اولویت دارد و به آن اقدام نکنیم، فردا بازخواست می‌شویم، افزود: آن چیزی که اهمیت دارد، این است که هر وظیفه را در زمان خودش انجام دهیم، تا امروز هم اگر موفقیتی داشته‌ایم، مدیون درک صحیح از شرایط و اقدام به موقع بوده است. 

جلیلی با اشاره به تاکید امام بر حوزه علمیه و ایثار با مال و خونشان، اضافه کرد: فرزندان حوزه علمیه مشهد بودند که پیام انقلاب را دریافت کرده و اجابت کردند. 

وی با بیان اینکه اسلام آمریکایی به معنای تحریف حرکتی است که بر منبای اسلام ناب آغاز شده، گفت: وجود بیش از 200 شبکه ماهواره‌ای برای ایران گواه این ادعاست، مشخصا اینها بخاطر اوقات فراغت ملت ایران این کار را نمی‌کنند، بلکه فهمیده‌اند گسترش تفکر اسلام ناب یک خطر جدی برای آنها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلبه مسائل موهوم و کاذب یا بسیار فرعی را فتنه زرد دانست و بیان کرد: از جمله مصادیق فتنه زرد مأیوس کردن ملت از تمام موفقیت‌هایش است. 

جلیلی افزود: کسانی که به هم خوردن سخنرانی‌شان تیترشان می‌شود و دیگران را خشن و چماق به دست می‌نامند، وقتی بهترین جوان‌های این مملکت توسط بدترین رفتارهای داعشی شهید شوند، صدایشان در نمی‌آید. 

وی با بیان اینکه این افراد هم اقتدار نظام را سانسور می‌کنند و هم مظلومیتش را، اظهار داشت: وظیفه ما اینجا فقط محکوم کردن نیست، بلکه حرکت پا به پای انقلاب است.

عضو شورای عالی امنیت ملی تبیین ابعاد انقلاب توسط حوزه‌های علمیه را از مطالبات جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برای مثال، امر به معروف برای حوزه‌های علمیه چه معنایی دارد و آنها باید چه تعریفی از امر به معروف برای مردم ارائه دهند. 

جلیلی با بیان اینکه اگر حرکتی خلاف مسیر انقلاب شکل بگیرد وظیفه ما هشدار منطقی و قانونی است، اضافه کرد: اگر یک حرکت غلطی صورت می‌گیرد، همه ما وظایفمان را انجام دهیم تا کار به جایی نرسد که حضرت آقا بیایند و عذرخواهی کنند. 

وی با اشاره به اینکه عده‌ای با وجود اختیاراتشان هیچ کاری انجام نمی‌دهند و به دنبال اختیارات بیشتر هم هستند، گفت: وقتی مقام معظم رهبری کسی را در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار میدهد برای کمک در اصلاح امور است، نه اینکه در جایی که باید باشید نباشید و نظر هم دهید برای اصل انقلاب.

انتهای پیام/ 70037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول