اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکن روستایی در سمنان

استاندار سمنان گفت: ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهمیه استان بوده که تاکنون برای ۷۳ درصد آنها قرارداد منعقد شده است.

ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکن روستایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در جلسه شورای اداری استان در سالن شهید مطهری سمنان، ضمن تبریک ورود به چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در استان و کشور و در راستای الگوسازی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، جلسه شورای اداری استان در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش استان و به‌صورت ترکیبی حضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۸۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار سه هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومان عمرانی و ۴۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اقتصادی است.

استاندار سمنان بیان کرد: در قالب بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان تثبیت و ۷۵۰ فرصت شغلی جدید نیز فراهم می‌شود.

هاشمی گفت: تحقق رشد اقتصادی در حوزه خدمات ازجمله گردشگری، با توجه به ایام پایان سال و فرارسیدن نوروز، از اولویت‌های کاری ما در استان است.

استاندار سمنان تأکید کرد: ایجاد فضای استقبال از بهار و مسافران و زائران امام هشتم (ع) باید توسط شهرداری‌های شهرهای استان در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: برخی مدیران کل خود را منحصر به اعتبارات تملک دارایی می‌کنند و نیاز است تمام مدیران کل استان سهم استان را از حوزه اعتبارات ملی پیگیری کنند.

استاندار سمنان بیان کرد: پیگیری خواهیم کرد تا شاخص پراکندگی در بحث توزیع اعتبارات استان لحاظ شود.

هاشمی افزود: یکی از اقدامات بسیار شایسته‌ای که در دولت سیزدهم پیگیری و محقق شد، بحث واکسیناسیون و افزایش ضریب نفوذ واکسن بود.

وی تصریح کرد: در ۱۹ شهر استان زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تأمین و به‌عنوان دومین استان در کشور، عملیات اجرایی احداث این واحدهای مسکونی آغاز شده است.

استاندار سمنان بیان کرد: ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد روستایی در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهمیه ما در استان است که تاکنون برای ۷۳ درصد این میزان قرارداد منعقد شده و امری بسیار ارزشمند است.

هاشمی بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت صمت، استان سمنان با پرداخت ۱۴.۶ درصد اعتبارات تسهیلات رونق تولید کشور، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده که این موفقیت حاصل تلاش تمام دست‌اندرکاران این حوزه است.

وی تأکید کرد: وحدت، انسجام و همدلی عامل موفقیت در تمام امور است و مسائل جزئی، حاشیه‌ای و تفرقه‌افکنی، مسیر پیشرفت امور و دستیابی به موفقیت را غیرهموار خواهد ساخت.

استاندار سمنان گفت: گره‌گشایی از کار مردم با روحیه جهادی، شایسته‌سالاری، دست‌پاکی، کارآمدی و فسادستیزی سرلوحه ما در تمامی امور در استان است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول