اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

54 پروژه طی دهه فجر در فردوس به بهره برداری می رسد

فرماندار فردوس از افتتاح ۵۴ پروژه خدماتی و عمرانی در این شهرستان با اعتبار ۷۳ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان در دهه فجر خبر داد.

54 پروژه طی دهه فجر در فردوس به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید حلاج مقدم امروز در نشست خبری اظهار داشت: با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات گسترده و چشمگیری در بخش های مختلف در سطح کلان کشور انجام شده که در کنار همه مشکلات و نیازهای موجود، این خدمات نیز باید بیان شود.

وی گفت: در این سالها بعد از انقلاب تقریبا تمام زیرساخت‌ها در سطح شهرستان و در دورافتاده ترین روستاها فراهم و خدمات ارائه شده که همه این اقدامات، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

فرماندار فردوس بیان کرد: علیرغم وجود مشکلات بسیار در حوزه‌های  مختلف، معیشت مردم و تحریم‌های ظالمانه جهان استکبار بویژه امریکای جنایتکار علیه مردم ایران، همچنان اقتدار نظام جمهوری اسلامی حفظ شده که به برکت خون شهدا، رهنمودهای مقام معظم رهبری و  و امام راحل است.

حلاج مقدم با اشاره به برنامه‌ها و پروژه‌های دهه فجر امسال در شهرستان فردوس افزود: ۶۳ پروژه با اعتبار ۲۰۲ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: از این تعداد ۵۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که زمینه اشتغال ۲۵۴ نفر را فراهم می‌کند.

فرماندار فردوس با بیان اینکه عملیات اجرایی ۹ پروژه نیز با اعتبار پیش بینی شده ۱۲۸ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان، آغاز خواهد شد، گفت: اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و نیز بخش خصوصی بوده که پس از بهره‌برداری برای ۱۹۱ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

حلاج مقدم افزود: افتتاح شرکت دُرین کاشان که تولید کننده پودر میکرونیزه بنتونیت است، با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰ نفر به صورت پایدار، در ۶ هکتار زمین با زیر بنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع سالن مهمترین پروژه قابل افتتاح در این ایام است.

وی بیان کرد: آبرسانی و تامین آب شرب پایدار برای شهر باغستان که از سالهای قبل در دستور کار بوده، اکنون با ۶ هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال و ۱۸ ایستگاه برداشت آب و نیز ۵ هزار متر اصلاح شبکه برداشت آب با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

حلاج مقدم افزود: بهره‌برداری از اقامتگاه سرای زنده دلان در روستای برون با ۳ هزار مترمربع زیربنا و چهار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و اشتغال مستقیم سه نفر از دیگر پروژه‌های مهم قابل افتتاح در دهه فجر امسال است.

وی بهره برداری از ساختمان اداره منابع آب شهرستان فردوس که از سالها قبل عملیات اجرایی آن اغاز شده با اعتبار ۲ میلیارد تومان و نیز بهره‌برداری از ۲ پروژه احداث مرکز جامع سلامت در روستاهای باغستان علیا و خانکوک را از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان عنوان کرد که همزمان با دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان فردوس گفت: کلنگ‌زنی واحد رنگرزی مجموعه کارخانجات نساجی فردوس که مشکل تامین آب مورد نیاز با حضور استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان مرتفع شد، با اعتبار پیش بینی شده ۸۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر مهمترین پروژه‌ای است که امسال کلنگ‌زنی می شود.

حلاج مقدم افزود: کلنگ‌زنی مخزن یک هزار متر مکعبی باغستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به جهت رفع مشکل تامین آب بهداشتی و بهبود فشار آب در فصول گرم سال، کلنگ‌زنی مجموعه تجاری شهرداری فردوس در خیابان شهید بهشتی با ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و ۵۰ واحد تجاری با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان از مهمترین طرح‌هایی است که در دهه فجر امسل کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول