اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پروژه «شهیدان برقعی» قم طی سه روز آینده افتتاح می‌شود

معاون امور زیربنایی شهرداری منطقه یک قم گفت: کارهای نهایی پروژه «شهیدان برقعی» در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود طی سه روز آینده افتتاح شود.

پروژه «شهیدان برقعی» قم طی سه روز آینده افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا رشید‌نژاد ضمن حضور در جمع خبرنگارانی که به منظور بازدید از کلان پروژه‌های شهرداری قم در محل پروژه شهیدان صادقی واقع در منطقه یک حضور یافته بودند اظهار کرد: پروژه شهیدان صادقی با اعتباری بیش از ۲٠ میلیارد تومان تکمیل شده و سعی بر این است که اگر شرایط جوی نامساعدی پیش نیاید طی دو هفته آینده افتتاح شود. 

وی افزود: پروژه شهیدان صادقی سومین راه شریانی درجه یک شهری است که تاثیر بسیاری در راستای کاهش بار ترافیکی خیابان ۱۹ دی، بلوار ۱۵ خرداد و منطقه ۷۲ تن خواهد داشت. 

معاون امور زیربنایی شهرداری منطقه یک قم ادامه داد: بیش از ۸٠ میلیارد تومان بودجه عمرانی صرف انجام پروژه‌های متنوع در منطقه یک قم از جمله احداث معبر در بلوار شهیدان صادقی، بلوار شهیدان برقعی حد فاصل خیابان انقلاب و خیابان طالقانی، احداث بوستان‌های متعدد و... شده است. 

رشید‌نژاد مطرح کرد: بیش از ۲۱۵ هزار متر مربع روکش آسفالت به ارزش حدود ۲۵ میلیارد تومان با هدف بهبود عبور و مرور شهروندان قم در سال جاری انجام شده است. 

وی با بیان اینکه بحث تملک زمین‌های پروژه شهیدان برقعی از سال ۱۳۹۶ به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت و عملیات عمرانی آن ضمن رفع مشکلات تملک و نخاله‌برداری در سال ۱۳۹۹ انجام شد گفت: این طرح در سال ۱۴٠٠ بیش از ۹۷ درصد پیشرفت داشته و اکنون کارهای نهایی آن در حال انجام است؛ پیش‌بینی می‌شود طی سه روز آینده پروژه تکمیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

 

 معاون امور زیربنایی شهرداری منطقه یک قم عنوان کرد: برای تکمیل پروژه شهیدان برقعی حدود ۱۳٠ ملک تملک شد که مشکلات فراوانی از جمله گذر سفیدآب و مسجد امام زین‌العابدین(ع) در این زمینه وجود داشت. 

رشیدنژاد بیان کرد: ۷۲۰ متر طول و ۳٠متر عرض پروژه شهیدان برقعی است که بیش از ۱۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی به جز بحث هزینه‌های تملک به آن اختصاص داده شده است. 

وی اذعان کرد: به جز مشکلات تملک زمین‌های پروژه شهیدان برقعی، مشکلات دیگری در زمینه تاسیسات قبلی این محدوده نیز وجود داشت که به منظور رفع آن برای اصلاح و توسعه شبکه اقدام شد. 

معاون امور زیربنایی شهرداری منطقه یک قم تشریح کرد: پروژه شهیدان برقعی از سال‌های خیلی قبل تعریف شده بوده است و اجرای آن در زمان فعلی رقم خورده و تلاش بر این است که به زودی به شهروندان تحویل داده شود. 

رشیدنژاد یکی از مشکلات مهم منطقه یک را کمبود فضای سبز دانست و در این خصوص مطرح کرد: کمبود بوستان در این منطقه به دلیل کمبود فضا است چون زمین خالی در اختیار شهرداری قرار ندارد در حالیکه برای احداث یک بوستان حداقل نیاز به ۵٠٠ متر زمین است. 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خانه‌های این منطقه اغلب متراژهای بسیاری کمی در حد ۵٠ متر دارند برای احداث یک بوستان باید حداقل ۲٠ خانه خریداری شود که این مسئله موجب می‌شود در بحث تملک زمین‌ها سخت به نتیجه دست یافت. 

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول