اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صنایع دستی سمیرم ۱۱ نشان ملی مرغوبیت گرفت

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سمیرم گفت: هنرمندان خلاق صنایع دستی شهرستان سمیرم با دریافت ۱۱ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی افتخار آفریدند.

صنایع دستی سمیرم ۱۱ نشان ملی مرغوبیت گرفت

سعید سلیمانیان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: ششمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و هنرهای سنتی در بهمن ماه سال جاری به میزبانی استان یزد برگزار شد و هنرمندان صنایع دستی شهرستان سمیرم موفق به دریافت ۱۱ نشان ملی مرغوبیت شدند.

وی افزود: شهرستان سمیرم در حوزه گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار بوده و در سال‌های اخیر با انجام یک برنامه‌ریزی منسجم ؛ کار شناسایی، آموزش، ترغیب و تشویق هنرمندان توسط اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خصوصاً حوزه صنایع دستی انجام و در این راستا به موفقیت‌های بزرگی از جمله ثبت روستای مهرگرد به عنوان روستای ملی بافته‌های داری، کسب نشان‌های برتر در جشنواره‌های صنایع دستی و ... راه  پیدا نموده است.

سلیمانیان تصریح کرد: از سال گذشته و با اعلام معاونت صنایع دستی مبنی بر اطلاع‌رسانی به هنرمندان، موضوع در دستور کار اداره شهرستان و حوزه صنایع دستی قرار گرفت و با انتخاب هنرمندان شاخص، نظارت‌های لازم بر روی آثار در دست اقدام آن‌ها از جمله نوع طرح، نوع بافت، تکنیک‌های مختلف بافت و استفاده از مصالح مرغوب بومی و رنگ مورد نظر انجام و پس از پایان کار ۱۴ اثر به استان و معاونت صنایع دستی ارسال گردید که ۱۱ اثر آن پس از داوری اولیه در استان انتخاب و جهت شرکت در داوری نشان ملی مرغوبیت ارسال شد که خوشبختانه هر ۱۱ اثر انتخاب شده موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت گردید.

  رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم با اشاره به معیارهای انتخاب آثار این هنرمندان از جمله مرغوبیت، اصالت، نوآوری و قابلیت در بازاریابی و عرضه بازار خاطرنشان کرد: امیدواریم این موفقیت‌ها ضمن فراهم آوردن زمینه اشتغال و کار آفرینی، گام مؤثر برای تشویق دیگر هنرمندان و خلق آثاری متفاوت در این حوزه در سال‌های آینده و همچنین توسعه بیش از پیش صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول