اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پیش‌بینی اجرای 300 برنامه کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن اعلام برنامه های کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ویژه دهه فجر، گفت: بیش از ۳۰۰ برنامه شاخص برای ایام الله دهه فجر پیش بینی شده است.

پیش‌بینی اجرای 300 برنامه کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری برنامه‌های کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان ویژه دهه فجر با بیان اینکه بیش‌از ۳۰۰ برنامه شاخص برای ایام الله دهه فجر پیش‌بینی شده است، اظهارداشت: این برنامه‌ها توسط تشکل‌های دانش آموزی، بسیج دانش‌آموزی، هلال احمر و انجمن اسلامی انجام می‌شود. 
وی با بیان اینکه اجرای آیین گلبانگ انقلاب را همزمان با سراسر کشور در مرکز استان میدان امام خمینی(ره) بیرجند در ۱۲ بهمن خواهیم داشت، افزود: برنامه‌های دهه فجر در حدود ۲۶۰۰ آموزشگاه استان با همکاری۱۴ هزار همکار فرهنگی و ۱۸۲ هزار دانش‌آموز اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان داشت: برگزاری محافل مجازی انس با قرآن در مناطق و شهرستان‌ها، برگزاری دوره‌های ختم قرآن در مدارس، برگزاری پیش اجلاسیه‌های نماز در شهرستان‌ها و  اجلاسیه استانی نماز در شهرستان طبس ۸ اسفند ماه، گفتمان‌های دینی، جشن پیروزی انقلاب، استقرار میز خدمت در شهرستان‌ها در نماز جمعه‌ها و جشنواره تولیدات رسانه‌ای از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است. 
واقعی عنوان داشت: جشنواره مدرسه انقلاب با محوریت نمایشگاه‌های محتوایی و بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس و برنامه شاد، حضور فعال فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی در مزار شهدا و غبارروبی، استفاده از سرودهای پیروزی انقلاب، تولید محتوا در بحث دهه فجر و شبکه شاد، اختصاص موضوع انشاء به عنواین فجر انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، تجلیل از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز، اجرای مسابقات سرود و نقاشی همگانی، تشکیل نمایشگاه پوستر، دست ساخته و خلاقیت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه فجر است. 
وی اظهار داشت: اجرای طرح راویان تمدن، پویش "نقش من در گام دوم"، اجرای برنامه توسط هیأت دانش‌آموزی انصارالمهدی، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری همایش بزرگ "مثل حاج قاسم"، شرکت گسترده در نماز جمعه، پیاده‌روی همکاران ستادی و برگزاری مسابقات ورزشی برای همکاران و دانش آموزان، تجلیل از فعالین حوزه تربیت بدنی، مسابقه کتابخوانی ایران قوی ایران سربلند، اجرای سرودهای پاتوقی و حضور پرشور تمام فرهنگیان و دانش‌آموزان در مراسم ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است. 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به واکسناسیون دانش‌آموزان و معلمان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲ سال و اغلب همکاران وا‌کسیناسیون شدند. 
واقعی افزود: موارد ابتلای دانش‌آموزان استان به کرونا را داشتیم اما هیچ دانش‌آموزی در استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت نشده اما متأسفانه ۱۴ نفر از همکاران شاغل آموزش و پرورش به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند. 
وی در مورد کمبود نیرو در استان، خاطرنشان ساخت: طبق پیگیری‌های انجام شده سهمیه‌ای برای استخدام و جبران کاهش کمبود نیرو در استان انجام شده که آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی  اختصاص سهمیه برای استخدامی را بر اساس نُرم دانش‌آموزی دانست و گفت: خراسان‌جنوبی با کمبود فضای آموزشی نیز مواجه بوده به گونه‌ای که در مرکز استان ۸۲ واحد آموزشی دو نوبته و ۵۵۰ کلاس درس کمبود داریم.

واقعی ادامه داد: در شهرستان‌ها نیز در شهرک‌های مسکن مهر کمبود فضای آموزشی را داریم. 
انتهای پیام/۶۹۰۵۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول