اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

4 درصد زمین‌های کشاورزی سنددار است/۱۸.۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی نیازمند تعیین تکلیف

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حدود ۱۸.۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی نیازمند تعیین تکلیف است، گفت: تا کنون فقط 4 درصد زمین‌های کشاورزی کشور سنددار شده‌ و صدور سند برای تمام اراضی در دستور کار دولت قرار دارد.

4 درصد زمین‌های کشاورزی سنددار است/۱۸.۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی نیازمند تعیین تکلیف

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدعلی شجاعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  هدف از اجرای اسناد کشاورزی سازماندهی این زمین‌هاست، اظهار کرد: حدود 18.7 میلیون هکتار باید تعیین تکلیف شود و بر خلاف تلاش‌های صورت گرفته فقط 4 درصد کار انجام شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه عدم تعیین تکلیف این سندها موجب زمین‌خواری و سودجویی می‌شود، بیان کرد: دولت امروز در برنامه پنج‌گانه خود بحث سنددار کردن اراضی کشور را در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه یکی از اشکالات کار این بود که یک دستگاه متولی این کار است، افزود: تاکنون زحمات بسیاری در امور اراضی در این رابطه کشیده شده اما کافی نیست و باید قرارگاه اراضی کشاورزی تشکیل شود.
شجاعی با اشاره به اینکه در همه استان‌ها قرارگاه صدور اسناد و اراضی کشاورزی را خواهیم داشت، افزود: امیدواریم زنجان در صدور اسناد خوب عمل کند که در این رابطه 18 ماه برای سنددار شدن همه اراضی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور درباره مشکل سند و مالکیت در برخی اراضی شریف آباد ابهر گفت: در این خصوص به طور استثنا از اختیارات خود برای حل مشکل اراضی کشاورزی استفاده خواهیم کرد تا حق و عدالت در آن منطقه برقرار شود.
انتهای پیام/73005/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول