اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۶۵ هکتار از اراضی امیرآباد به کشت بذر گندم اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: برای تأمین بخشی از بذر سال آینده، ۶۵ هکتار از اراضی در منطقه امیرآباد به کشت بذر مادری گندم اختصاص یافت.

۶۵ هکتار از اراضی امیرآباد به کشت بذر گندم اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اصغر امامیون، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری و در راستای سیاست‌های تولید محصولات اساسی و استراتژیک، کشت پاییزه غلات در شهرستان دامغان از اوایل مهرماه در مناطق مختلف آغاز شده است و برحسب سوابق کشت نیمه اول دی‌ماه ادامه دارد.

وی گفت: امسال یک هزار و ۴۹۰ هکتار گندم و یک هزار هکتار جو کشت شده است که از این مقدار جو حدود ۲۰ درصد از آن در اردیبهشت‌ماه به‌صورت سبز برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: در این شهرستان، ۱۳۵ تن انواع بذر گندم گواهی‌شده شامل سیوند، پیشگام آروم و ۳۰ تن جو شامل ارقام گوهران و یوسف توزیع شده است.

امامیون گفت: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های انتخاب مشارکتی ارقام با «هشت رقم تجاری» و پروژه بهبود تغذیه گیاهی اثر عناصر روی و پتاسیم در مزارع جو در مناطق حومه و فرات پیگیری می‌شود که با توجه به شرایط آب و هوایی موجود وضعیت رویش و پنجه‌زنی مزارع غلات در حد قابل‌قبول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی این مدیریت گفت: تأمین نهاده‌های کشاورزی حدود ۶۵۰ تن انواع کودهای شیمیایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای انتقال دانش و تکنولوژی به زارعین، تهیه و ارسال دستورالعمل‌های تغذیه غلات و کنترل آفات و بیماری‌ها، تأمین تسهیلات موردنیاز تجهیزات و ادوات کشاورزی به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال و توزیع بخشی از سموم موردنیاز برای ضدعفونی بذور خودمصرفی گندم در منطقه رودبار به میزان ۳۵ لیتر است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول