اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کود و بیمه گندمکاران گلستانی تامین می‌شود/ طرح پایلوت کشت قراردادی گندم در گلستان اجرا می‌شود

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: امسال برای‌نخستین بار طرح کشت قراردادی برای محصول گندم در هشت استان کشور از جمله گلستان اجرا می‌شود.

کود و بیمه گندمکاران گلستانی تامین می‌شود/ طرح پایلوت کشت قراردادی گندم در گلستان اجرا می‌شود

سیدخالق سجادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و شرکت غله و خدمات بازرگانی کشور طرح کشت قراردادی گندم در هشت استان کشور شامل گلستان، سمنان، بوشهر، فارس، خوزستان، هرمزگان،کرمان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح کشاورزان قراردادی را با دولت منعقد کرده و در قبال هزینه بیمه و تامین کود از طرف دولت سفته‌ای را‌ به شرکت غله و خدمات بازرگانی ارائه می‌دهند که در زمان تحویل محصول این هزینه‌ها از حساب کشاورز کسر خواهد شد.

* محدودیتی برای انعقاد قرارداد طرح «تامین کود و بیمه کشاورزان» در استان گلستان وجود ندارد/ بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برای اجرای‌این‌ طرح در کشور در نظر گرفته شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان خاطرنشان کرد: در این طرح «تامین کود و بیمه کشاورزان» بر عهده دولت بوده و برای هر هکتار حدود‌ ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این طرح برای نخستین بار و به صورت‌ پایلوت اجرا می‌شود و قطعا مشکلات و نواقصی خواهد داشت و به همین جهت تلاش داریم با کشاورزانی که در سال‌های گذشته گندم خود را تحویل شرکت‌ غله داده و سطح زیرکشت‌ گندم بیشتری دارند، قرارداد منعقد شود.

سجادی گفت: در کشور بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برای اجرای‌این‌ طرح در نظر گرفته شده و در استان گلستان محدودیتی در انعقاد قرارداد در راستای این طرح وجود ندارد.

* کشاورزانی که سطح زیرکشت گندم آنها زیاد بوده برای انعقاد این قرارداد به مراکز غله در سراسر استان مراجعه کنند

وی بیان کرد: کشاورزانی که سطح زیرکشت گندم آنها زیاد بوده و سابقه بیشتری در زمینه کشت گندم و همکاری با شرکت‌ غله دارند‌ در صورت تمایل برای انعقاد این قرارداد به مراکز غله و خدمات بازرگانی در سراسر استان مراجعه کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی گلستان زیرکشت گندم قرار گیرد.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول