اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شناسایی 65 کارگر خارجی غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری/ تنها 11 کارگر افغانستانی مجوز دارند

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری گفت: گشت مشترک شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان یک برنامه روتین در استان انجام می‌شود و از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 65 کارگر اتباع خارجی غیرمجاز دستگیر شدند.

شناسایی 65 کارگر خارجی غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری/ تنها 11 کارگر افغانستانی مجوز دارند

حفیظ‌الله فاضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: اتباع خارجی برای کار در استان‌ها باید از اداره کار مجوزی به عنوان پروانه کار داشته باشند و اگر بدون مجوز کار کنند به عنوان اتباع خارجی غیرمجاز شناخته می‌شوند.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه تنها کارگران خارجی که همسر ایرانی دارند نیاز به مجوز اداره کار ندارند، افزود: گشت مشترک شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان یک برنامه روتین در استان انجام می‌شود که از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۶۵ کارگر اتباع خارجی غیرمجاز دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: گشت‌ها با حضور مسئولان مرتبط به همراه بازرس اداره کار انجام می‌شود که به محض دیدن فرد خارجی در کارگاه‌ها شخص دستگیر و از طریق نیروی انتظامی به کمپ اصفهان منتقل و سپس به خارج کشور دی‌پورت می‌شوند.

فاضلی اظهار داشت: این کارگران بیشتر در مرغداری، گاوداری و باغات شهرستان‌های بروجن، فارسان، شهرکرد و سامان و کمتر در لردگان و کوهرنگ دیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان بالاست، گفت: استفاده از کارگران افغان در این استان‌ها ممنوع است، لذا اگر کارگری در کارگاهی مشاهده شود کارفرما نیز جریمه خواهد شد.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه ۱۱ اتباع خارجی مجوزدار در استان فعالیت می‌کنند، افزود: البته در برخی موارد استثنائاتی وجود دارد به طور مثال برخی کارگاه‌ها دستگاه‌های خارجی تهیه می‌کنند که این افراد به عنوان کارشناس مراحل نصب و حتی آموزش کار کردن با دستگاه را بر عهده و از سمت کمیسیون فنی استان مجوز می‌گیرند.

وی در پایان افزود: البته استفاده از مهاجران خارجی از کشورهای غیر از افغانستان بلامانع است زیراکه این افراد کارشناس و مهندس هستند اما مهاجران افغان عمدتا کارگرند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول