اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ثبت‌نام حدود 400 کارگر چهارمحال و بختیاری در سامانه «کارگریاب»

مسئول کانون انجمن‎‌های صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اپلیکیشن کارگریاب از 28 آذر ماه رونمایی شد و در این مدت 300 الی 400 نفر از 2 هزار و500 کارگر ساختمانی استان در آن ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام حدود 400 کارگر چهارمحال و بختیاری در سامانه «کارگریاب»

نورالله نیکبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه اپلیکیشن کارگریاب از ۲۸ آذر ماه رونمایی شد، گفت: مرحله اول این اپلیکیشن یعنی ثبت‌نام کارگران در حال انجام است و در این مدت ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از ۲ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی استان ثبت‌نام کردند و مابقی افراد نیز به همت اعضای انجمن تا پایان سال عضو خواهند شد.

مسئول کانون انجمن‎‌های صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  استادکاران در مرحله دوم ثبت‌نام می‌کنند، افزود: قراردادها و شیوه‌نامه‌ها نیز در مرحله سوم در اپلیکیشن بارگذاری می‌شوند و فاز بعدی مربوط به کارفرمایان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح نیازمند کمک رسانه‌ها برای تبلیغات و آگاهی دادن به مردم و کارگران برای نصب و استفاده از اپلیکیشن است تا یک اطمینان خاطری برای کارگران فراهم شود.

نیکبخت بیان کرد: پشتیبانی و طراحی این برنامه بر عهده انجمن بوده و هیچ کدام از مراحل هزینه‌ای را برای جامعه هدف ندارد و کاملا رایگان است و تنها قدم آن ثبت‌نام در اپلیکیشن است.

مسئول کانون انجمن‎‌های صنفی کارگران ساختمانی استان با بیان اینکه کارگران برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به داشتن گوشی اندروید ندارند، گفت: کار ثبت‌نام را اعضای انجمن انجام می‌دهند و کارگر تنها یک معرفی از خود را در سامانه وارد می‌کنند و شخص جویای کارگر با شماره ثبت شده تماس می‌گیرد.

وی ادامه داد: حتی اگر شخص از طریق انجمن هم ثبت‌نام نکند می‌تواند از طریق کافی‌نت یا به کمک اعضای خانواده مراحل ثبت‌نام را انجام دهد.

نیکبخت اظهار داشت: ترس کارگران از اینکه ممکن است اجازه حضور در میدان‌های شهر را نداشته باشند طبیعی است زیراکه به این روش سنتی عادت کرده‌اند و تنها منبع درآمدیشان نیز از همین راه است اما راه‌اندازی این اپلیکیشن شأن و کرامت این افراد را حفظ می‌کند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول