اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دولت سیزدهم به دنبال توسعه و پیشرفت حوزه ریلی است

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت سیزدهم در حوزه ریلی رویکرد متفاوت و جدیدی دارد و مصمم است توسعه و پیشرفت را در این حوزه پیش ببرد.

دولت سیزدهم به دنبال توسعه و پیشرفت حوزه ریلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مرتضی جعفری ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه‌آهن اراک اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه ریلی رویکرد متفاوت و جدیدی دارد و مصمم است توسعه و پیشرفت را در این حوزه پیش ببرد.

وی افزود: دولت در نظر دارد تدابیری برای هزینه‌های عبث و بی‌ثمر که برای کشور سود و بهره‌وری ندارد، بیندیشد و بر این اساس به دنبال این هستیم تا در جایی که منافع کشور تأمین می‌شود هزینه کنیم.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سوخت یک از موضوعات مهمی است که باعث شده تا به حوزه ریلی اهمیت داده شود و تأمین سوخت نیروگاه از اولویت‌ها بوده است ادامه داد: گازوئیل تولید شده در کشور پاسخگوی مصرف نیروگاه‌ها نبوده و همین مسئله باعث شده تا با احتمال خاموشی در زمستان روبرو شویم؛ نیروگاه‌ها برای جلوگیری از این کار مجبور به استفاده از مازوت شدند.

جعفری اضافه کرد: اگر حجم مصرفی گازوئیل کامیون‌ها در بخش‌های دیگر توزیع می‌شد هیچ‌وقت کمبود سوختی در کشور نداشتیم و بالاجبار از مازوت برای سوخت استفاده نمی‌کردیم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار دارد تعمیر و تجهیز زیرساخت‌های جابجایی بار و مسافر است که منافع خوبی برای کشور به ارمغان می‌آورد؛ احتمال توقف برخی از پروژه‌ها که با رویکردهای جدید همخوانی ندارد وجود دارد و باید پروژه‌هایی در سطح بین‌المللی که منفعت دارد به ثمر برسانیم.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه راه‌آهن اراک از سابقه خوبی و بااهمیتی برخوردار است و با اضافه شدن محور کرمانشاه حجم فعالیت‌ها نیز بیشتر شده است.

حمید گوگوچانی مدیرکل سابق راه‌آهن اراک نیز احداث زیرگذر کیلومتر ۳۵۸ شازند، اتصال محور جنوب به محور غرب، نصب سیستم مرکز کنترل سیر و حرکت و تحت فرمان رفتن ایستگاه‌های شازند را از اقدامات این اداره کل برشمرد.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از زحمات حمید گوگوچانی مدیرکل سابق راه‌آهن اراک تقدیر و  همچنین سعید ترکی نیز به عنوان مدیر کل جدید راه‌آهن معرفی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول