اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت پتانسیل نظامی در آسیای مرکزی در دستور کار روسیه

روسیه پایگاه‌های آموزشی اورال، سیبری، منطقه ولگا و همچنین در پایگاه‌های نظامی روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان را تقویت خواهد کرد.

تقویت پتانسیل نظامی در آسیای مرکزی در دستور کار روسیه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، روسیه پایگاه‌های آموزشی اورال، سیبری، منطقه ولگا و همچنین پایگاه‌های نظامی در تاجیکستان و قرقیزستان را تقویت خواهد کرد. 

به گفته ژنرال «الکساندر لاپین» فرمانده منطقه نظامی مرکزی، تلاش‌های اصلی بر استقرار عملیاتی نیروها با گروه‌بندی مجدد در سایر جهات استراتژیک متمرکز خواهد شد.

وی افزود: مانورهای جدیدی با هدف حل و فصل درگیری‌های مسلحانه و تثبیت وضعیت در کشورهای منطقه آسیای مرکزی انجام خواهد گرفت.

پیش از این، «لاپین» همچنین گزارش داده بود رزمایش مشترک با نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی با عنوان «برادری فنا ناپذیر - 2022» مهمترین رزمایش خواهد بود.

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی نیز در سخنانی کمک به تاجیکستان را امری بسیار ضروری خواند.

این موضوع به نمایندگان دومای دولتی فدراسیون روسیه اطلاع رسانی شده است و در مورد وضعیت منطقه اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی توضیحات داده شده است.

«استانیسلاو زاس» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی ضمن تشریح تهدیدات ناشی از خاک افغانستان، بر کمک به تاجیکستان در مهار تهدیدهای احتمالی تاکید کرد.

خاطر نشان می‌شود منطقه نظامی مرکزی، بزرگترین منطقه در فدراسیون روسیه در قلمرو 3 منطقه فدرال و 29 نهاد تشکیل دهنده روسیه مستقر است. این پایگاه از لحاظ ساختاری شامل پایگاه نظامی 201 در قلمرو تاجیکستان و پایگاه نظامی مشترک در قرقیزستان و همچنین واحدهایی در قلمرو قزاقستان با مقر اصلی در «یکاترینبورگ» است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول