اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تجهیز و تقویت پایگاه روسیه در «کانت» قرقیزستان

توانایی های رزمی پایگاه نظامی روسیه در قرقیزستان به طور مداوم در حال افزایش است.

تجهیز و تقویت پایگاه روسیه در «کانت» قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «الکساندر لاپین» فرمانده منطقه نظامی مرکزی روسیه در مراسم اعطای جایزه به برندگان مرحله منطقه‌ای، از تقویت پایگاه نظامی روسیه در «کانت» با هواپیماهای مدرن Su-25SM و یک ایستگاه راداری جدید خبر داد.

لاپین در مراسم  Media -As Center 2021 گفت: یک ایستگاه راداری ارتقا یافته « 1RL131» و یک پست نشانگر قابل حمل «VIP177M3» به پایگاه «کانت» تحویل داده شد که افزایش قابلیت هدف‌گیری هواپیماهای تهاجمی را بیش از 2.5 برابر و کنترل دائمی هوایی را تامین خواهد کرد.

شایان ذکر است که در سال 2020، این پایگاه با 2 هلیکوپتر ترابری هوابرد Mi-8MTV5-1  تجهیز و هواپیمای تهاجمی Su-25SM تعویض و نوسازی شد.

فرمانده ناحیه نظامی مرکزی خاطر نشان کرد: پرسنل نظامی این پایگاه در سال جاری در 9 رزمایش بین المللی که در خاک روسیه، قرقیزستان و تاجیکستان برگزار شد، شرکت کردند. در همه آنها، خلبانان پایگاه هوایی سطح آموزشی بالایی از خود نشان دادند.

وی افزود: ما اکنون یک پایگاه نظامی مجهز روسیه داریم که قادر به کنترل حریم هوایی بر فراز آسیای مرکزی است و پشتیبانی هوایی از یگان‌های بخش زمینی نیروهای واکنش سریع جمعی منطقه آسیای مرکزی «سازمان پیمان امنیت جمعی» را انجام می‌دهد و همچنین امنیت مرزهای هوایی قرقیزستان را تضمین می‌کند.

یاد آوری می‌شود که پیش از این «رستم مینکایف»، معاون فرمانده منطقه نظامی مرکزی به اینترفکس گفته بود که پایگاه هوایی کانت روسیه با سامانه‌های دفاع هوایی تقویت خواهد شد.

در فوریه 2020، فرمانده منطقه نظامی مرکزی اعلام کرد که پایگاه هوایی روسیه در قرقیزستان با پهپادهای شناسایی تقویت شده است.

لازم به ذکر است که پایگاه هوایی روسیه «کانت» یکی از ارکان نیرو هوایی «سازمان پیمان امنیت جمعی» است. این پایگاه هوایی به هواپیماهای تهاجمی Su-25 و هلیکوپترهای Mi-8 مجهز است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول