اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تردد در محورهای غربی اصفهان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است/ کولاک و وزش باد شدید در غرب استان

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه سمت غرب استان فقط تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است، گفت: در محورهای غربی استان با توجه به بارش‌های شب گذشته وزش باد و کولاک شدید برف گزارش شده است.

تردد در محورهای غربی اصفهان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است/ کولاک و وزش باد شدید در غرب استان

مریم تاکی، رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت راه‌های استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در شب گذشته محورهای شمال غرب، غرب و جنوب غرب و جنوب استان شاهد بارش برف بودند.

وی با بیان اینکه در سمت شرق استان بارش به صورت پراکنده بود، افزود: در حال حاضر محورهای شهرکرد-لنجان، سمیرم-یاسوج، سمیرم-شهرضا رفت و برگشت بارش پراکنده برف را داریم.

تاکی با بیان اینکه در محورهای غربی استان با توجه به بارش‌های شب گذشته وزش باد و کولاک شدید برف را به ویژه محور بوئین میاندشت-خوانسار را داریم، بیان کرد: به رانندگانی که قصد سفر به این مناطق را دارند، توصیه می‌کنیم قبل از شروع سفر از سلامت سیستم گرمایش و برف‌پاک‌کن‌های خودروی خود اطمینان حاصل کنند و حتماً زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: در محورهای جنوب غربی استان رانندگان اگر زنجیر چرخ ندارند در ساعات پیش رو از سفر خودداری کنند.

تاکی با بیان اینکه تمام محورهای منتهی به استان اصفهان باز است، خاطرنشان کرد: سمت غرب استان فقط تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و با توجه به برفی که آمده کولاک و وزش باد شدید گزارش شده است.

وی با تأکید بر اینکه از رانندگانی که در این محورها در حال تردد هستند، درخواست می‌کنیم جوانب ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند، بیان کرد: رانندگان تجهیزات ایمنی زمستانی مانند زنجیر چرخ، لباس گرم و سوخت کافی همراه داشته باشند.

تاکی با اشاره به اینکه نیروهای راهداری در تمام محورهای استان در حالت آماده‌باش هستند، اضافه کرد: راهداران در راهدارخانه‌ها و محور تمام شهرستان‌هایی که بارش در آن‌ها جریان دارد یا پیش‌بینی بارش در آن‌ها شده است، حضور دارند و رانندگان پیش از سفر در تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱، از آخرین وضعیت راه‌ها آگاه شوند.

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بارش انتظار می‌رود رانندگان احتیاط بیشتری موقع تردد داشته باشند، چون احتمال لغزندگی با توجه به شرایط بارندگی در همه محورها وجود دارد.

در محورهای کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ اجباری است

محمد زارع، رئیس پلیس راه اصفهان با اشاره به وضعیت راه‌های استان گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی محورهای غرب و شمال استان بارش برف را داشتند.

وی افزود: محورهای گلپایگان-خوانسار، خوانسار-دامنه، بوئین میاندشت- الیگودرز و سه راهی گلپایگان به سمت گلپایگان تردد فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است و رانندگان توجه داشته باشند که در محورهای کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی و اجباری است.

 

 

زارع گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم در شرایط برف و یخبندان موارد ایمنی را رعایت کنند و سرعت مطمئنه و استفاده از زنجیر چرخ را حتما مورد توجه قرار دهند تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سفر بدون خطری داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول