اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خدمات‌رسانی سپاه به مردم سیل‌زده جنوب کرمان/تقویت تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر در منطقه

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: همه مجموعه‌های سپاه هماهنگ شدند و قرارگاه قدس، تیپ 38 و لشکر ثارالله، قرارگاه خاتم با تجهیزات و دستگاه‌ها و هوافضا و نیروی دریایی نیز با بالگرد وارد منطقه می‌شوند.

خدمات‌رسانی سپاه به مردم سیل‌زده جنوب کرمان/تقویت تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر در  منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در حاشیه ستاد بحران استان در رودبار در جمع خبرنگاران با اشاره به حجم سیلاب در جنوب کرمان اظهار کرد: این منطقه یک عیب دارد که شیب تند است و به سرعت آب وارد منطقه می‌شود و به دام‌‌ها، مزارع و منازل خسارت وارد می‌کند و حُسنی هم که دارد این است که آب ماندگار نیست.

وی با بیان اینکه به عنوان سپاه در قرارگاه‌هایی که تشکیل دادیم در جیرفت به عنوان پشتیبان جنوب و در کهنوج و شرق استان ‌فعال هستیم، گفت: تنها جنوب کرمان درگیر نیست بلکه در شهرستان ریگان به شدت عشایر این منطقه مشکل دارند و از شب گذشته درگیر بودیم که آنها را نجات دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: با فروکش کردن آب خدمات‌دهی اولیه ما برای مردم انجام می‌شود ضمن اینکه در اولویت هم در سیلاب نجات جان مردم بود و بعد از فروکش کردن آب در سطح شهر و روستاها اولین موضوع لایروبی خانه‌های مردم و شتسن لوازم منزل همچنین تهیه و توزیغ غذای گرم بین مردم است و همزمان راه‌های مواصلاتی حتی به طور موقت بازگشایی می‌شود.

معروفی با تأکید بر اینکه سیل‌‌بندهای دچار آسیب باید اصلاح شود چرا که در بارندگی بعدی مشکلی ایجاد نشود، افزود: الان همه مجموعه‌های سپاه هماهنگ شدند و فرمانده کل سپاه هم ابلاغ کردند، قرارگاه قدس، تیپ ۳۸ و لشکر ثارالله، قرارگاه خاتم با تجهیزات و دستگاه‌ها و هوافضا و نیروی دریایی نیز با بالگرد وارد منطقه می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید معطل بمانند، گفت: در حوزه طبخ غذا نیز در حوزه رودبار، منوجان و کهنوج حدود ۷ هزار پرس غذا طبخ می‌شود و موکب‌های مردمی هم فعال می‌شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی هم فراخوان داده شده اما نباید جمعیت زیادی وارد منطقه شود و خود مردم منطقه هم با صبوری کمک می‌کنند تا مشکلات رفع شود و مردم مطمئن باشند ما تا زمانی که نیاز به کمک داشته باشند در منطقه حضور داریم.

تقویت تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر در  منطقه

محمدباقر محمدی معاون عملیات امداد نجات هلال‌احمر کشور با اشاره به توزیع اقلام مورد نیاز بین سیل‌زدگان جنوب کرمان شامل چادر، مواد غذایی، پتو و سایر اقلام  اظهار کرد: در حال حاضر هم با توجه به وسعت حادثه و بازدید میدانی انجام شده این موضوع شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اقلام امدادی بیشتری ارسال می‌شود و بالگردهای جمعیت هلال احمر هم اضافه می‌شوند، عنوان کرد: با تقویت تیم‌های امداد و نجات در این منطقه برای امدادرسانی با توجه به وسعت حادثه و پراکندگی روستاها که یکی از مشکلات است امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت امدادرسانی را انجام دهیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول