اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبر پلیس| از انسداد محور کندوان تا خلع‌ید 15 میلیاردی زمین‌ از سه زمین‌خوار

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از انسداد محور کندوان تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: ۲۰۰ خودروی گرفتار در برف با تلاش ماموران پلیس راه، راهداری و هلال احمر رهایی یافتند.

بسته خبر پلیس| از انسداد محور کندوان تا خلع‌ید 15 میلیاردی زمین‌ از سه زمین‌خوار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یداله جهان‌تاب رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از انسداد محور کندوان تا اطلاع ثانوی خبر داد و اظهار کرد: ۲۰۰ خودروی گرفتار در برف با تلاش ماموران پلیس راه، راهداری و هلال احمر رهایی یافتند.

وی گفت: به علت بارش سنگین برف از شب گذشته، محور کندوان به علت کاهش دید، لغزندگی و یخ‌زدگی سطح جاده تا اطلاع ثانوی مسدود است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران افزود: محور کندوان به علت بارش سنگین برف کماکان مسدود است و رانندگانی که قصد تردد در محورهای شمالی را دارند می‌توانند از محور فیروزکوه و هراز به عنوان محور جایگزین استفاده کنند.

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه  با حضور پرتلاش ماموران پلیس راه و راهداری باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد، افزود: با توجه به شرایط جوی و لغزندگی سطح جاده‌ها، تردد در محورهای کوهستانی با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

جهان‌تاب با اشاره به بارش برف در ارتفاعات محور کندوان از رهایی ۲۰۰ خودروی گرفتار در برف خبر داد و گفت: با تلاش ماموران پلیس راه، عوامل راهداری و هلال احمر ۲۰۰ خودوری گرفتار در برف به سمت تونل کندوان و استان تهران هدایت شدند.

وی به رانندگان وسایل نقلیه‌ای که قصد تردد در محورهای برف‌گیر و کوهستانی را دارند، توصیه کرد: ضمن رعایت نکات ایمنی، خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

رئیس پلیس راه استان مازندران از رانندگان وسایل نقلیه خواست در زمان اعمال محدودیت با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات، پلیس راهور و عوامل راهداری را در اجرای ماموریت یاری کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

*خلع‌ید ۱۵ میلیاردی ۳ زمین‌خوار در مرزن‌آباد 

علی‌اکبر خسروی فرمانده انتظامی چالوس از کشف زمین‌خواری به ارزش ۱۵ میلیاردی در این شهرستان خبر داد و گفت: با حکم قضایی زمین‌هایی که با هدف زمین‌خواری قطعه‌بندی شده بود، خلع‌ید شد.

وی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر حصارکشی و تفکیک غیرقانونی زمین‌های ملی و جنگلی در مناطق ییلاقی مرزن‌آباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی چالوس با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی‌های همه جانبه ۳ متهم را که با حصارکشی ۳۰۰ مترمربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود درآورده بودند، شناسایی کردند.

خسروی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی، با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس، زمین تصرف‌شده از چنگ این افراد که اقدام به تغییر کاربری کرده بود، رهاسازی شد.

وی ارزش زمین آزادشده از چنگ متهمان را بر اساس نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس در پایان از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص ساخت‌ و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به کارکنان جهاد کشاورزی اطلاع دهند و بر عزم راسخ مقامات قضائی و پلیس در برخورد با هرگونه زمین‌خواری و تغییر کاربری تاکید کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول